2 879

Тротинетката – всенародна опасност

  • тротинетки
  • закон
  • гражданска отговорност
  • стикер
  • промени

Парламентът реши, но застрахователният бранш не е готов за промените

Тротинетката – всенародна опасност - 1
Снимка: БГНЕС
Мария Атанасова Мария Атанасова Автор във Fakti.bg
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Парламентът реши, че тротинетките са проблем, но само толкова. С промените в Закона за движение по пътищата електрическите тротинетки ще могат да се карат само ако са регистрирани, а водачът има застраховка „Гражданска отговорност” (ГО). Забранено е да се карат през нощта. Депутатите добре го решиха, а кой и как ще го приложи реално…

Казва се, че застрахователният бранш не е готов за ГО. Факт е, че има увеличение на катастрофите с тротинетки, а през миналата година 12 човека са намерили смъртта си след инцидент с тротинетка. Даже сме и новатори! Забрана за каране през нощта… Това го няма като практика в други държави в Европа, но у нас ще важи. И кой ще следи? Пътна полиция ли, общинска полиция ли…

Когато става въпрос за регистрация, опциите, за които се заговори, са две - регистрационен номер или стикер, който трябва да е на видимо място, върху кормилото най-вероятно. Такъв стикер или номер не е показан до момента от държавата. А трябва ли да се ходи в КАТ за регистрация…

И пак да се върнем на това, че депутатите решиха, но самата държава и застрахователите не са готови. Тогава какво като е решено! И понеже нищо не е готово като нормативна уредба, все пак започнаха сметки. И според тези сметки около 100 лева на година ще струва задължителната застраховка "Гражданска отговорност" за водачите на електрически тротинетки.

Визира се цена, която да е по-евтина от тази за най-слабите мотопеди под 50 кубика, която в момента варира около 120-130 лева годишно. Иначе застраховката ще позволи на пострадалите от удар с тротинетка да получават обезщетения. Сега застрахователите ще трябва да изчислят риска от инциденти с тротинетки, за да се формира и самото покритие. А кога ще стане това… Депутатите не решиха.

Общинските съвети също ще имат роля в борбата с тротинетките. Те получават правомощия да определят по-ниски максимално допустими скорости от законовите 25 километра в час и да въведат допълнителни ограничения за използването на електрически тротинетки на територията си. Новите правила ще влязат в сила след обнародването на закона, като общините имат четири месеца да изготвят своите наредби за прилагане.

Решено е…

България
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 21 гласа.

Свързани новини