2 259

Ето как електромобилите на Volkswagen стават доста по-евтини

  • електромобили
  • цена
  • volkswagen

Благодарение на нов вид батерии

Ето как електромобилите на Volkswagen стават доста по-евтини - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Volkswagen се готви да направи истински пробив в областта на достъпните електрически превозни средства, като въведе нова технология за батерии, която значително ще намали цената на серийните модели. Първият модел, който ще получи батерии от ново поколение, ще бъде компактният електрически автомобил ID.2, чийто официален дебют е планиран за следващата година. Очаква се цената на този модел да бъде под 20 хиляди евро, което ще го направи едно от най-достъпните предложения сред европейските електрически автомобили.

ID.2 ще дебютира с нова платформа, наречена MEB Plus, която е еволюционно развитие на вече познатата MEB архитектура, използвана в момента за повечето електрически модели на Volkswagen. Основната разлика се крие в новия тип батерия - вместо скъпите никел-манганово-кобалтови (NMC) клетки, които в момента доминират сред западните автомобилни производители, новата платформа ще използва литиево-железно-фосфатни (LFP) батерии. Въпреки че са по-слаби по отношение на енергийна плътност, LFP батериите имат ключово предимство - значително по-ниска цена и следователно по-добра достъпност за масовия купувач.

Както отбелязват от Volkswagen, технологията с литиево-железен фосфат, която вече се използва широко в Китай поради своята рентабилност, ще намали значително производствените разходи не само на модела ID.2, но и на цялата моделна гама на марката. В бъдеще се очаква преходът към LFP батерии и в популярни електрически превозни средства като ID.3, ID.4 и ID.7, което ще отвори пътя към по-ниски цени за цялата линия и ще я направи значително по-конкурентна в сравнение с другите участници на пазара.

В същото време, новата платформа MEB Plus ще бъде съпроводена с цялостен редизайн на електрическите автомобили на Volkswagen. Това ще включва както външни промени, така и модернизация на интериора и дигиталната архитектура. По този начин компанията планира не само да намали цените, но и да предостави на клиентите обновена естетическа и технологична свежест, която ще отговаря на съвременните очаквания.

В допълнение към Volkswagen, други големи автомобилни производители вече активно преминават към използване на LFP батерии, включително Tesla, General Motors и Ford. Това показва глобална тенденция към популяризиране на достъпна и надеждна технология за електрически превозни средства, която има потенциала да превърне прехода към електрическа тяга в масово явление.

Ясно е, че пускането на пазара на ID.2 и последващото въвеждане на LFP технологиите в по-широката моделна гама на Volkswagen е не само технологична крачка напред, но и стратегически отговор на пазарните изисквания, където цената все повече определя успеха в сегмента на електрическите превозни средства. Като се има предвид, че настоящата цена на моделите ID на Volkswagen често се възприема като твърде висока, преходът към нова платформа би могъл коренно да промени баланса на силите, особено на европейския пазар на електрически превозни средства.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.

Свързани новини