Въвеждането на нови контроли ще включва връщането на физически бутони вместо тъчпадове. Ръководителят на техническото развитие на компанията, Кай Грюниц, заяви, че актуализираният дизайн ще бъде вдъхновен от концепцията ID.2all. Очаква се автомобилите да бъдат по-ниски и по-широки, доближавайки се до предстоящия компактен хечбек ID.2, който се очаква да дебютира през 2026 година.
В интериора ID.3 и ID.4 ще разполагат с ново арматурно табло и подобрен потребителски интерфейс, с особен акцент върху физическите контроли, включително копчето за сила на звука.
Ходът идва в отговор на критиките, отправени към предишните MEB модели заради неудобното им сензорно управление и софтуерните проблеми. Въпреки че точните спецификации на новите модели все още не са разкрити, те ще разполагат и с по-ефективни двигатели, подобни на тези в седана ID.7.
Обновеният ID.3 е планиран да дебютира през второто тримесечие на 2026 година, а ID.4 ще последва по-късно през годината. Тези актуализации имат за цел да удължат живота на съществуващите модели, базирани на 400-волтова архитектура, преди прехода към платформата SSP от следващо поколение с 800-волтова система, която се очаква да бъде пусната на пазара през 2028-а.
Рестайлингът и връщането към познатите интерфейсни решения са част от цялостната стратегия на Volkswagen за подобряване на позицията му на пазара на електрически превозни средства след предишната вълна от критики.