1 769

VW излиза с едни гърди напред: Ето я първата в света твърдотелна батерия с рекорден енергиен капацитет

  • volkswagen
  • твърдотелна батерия

Тя е дело на Gotion High-Tech и се нарича Jinshi

VW излиза с едни гърди напред: Ето я първата в света твърдотелна батерия с рекорден енергиен капацитет - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Китайската компания Gotion High-Tech направи пробив в технологията на батериите, като представи първата в света твърдотелна батерия от следващо поколение, наречена Jinshi - което на китайски означава „златен камък“. Разработката, която досега съществуваше само в лабораторни експерименти, официално премина към етап на практически пътни тестове.

Ключовото предимство на батерията Jinshi е впечатляващата ѝ специфична енергийна плътност от 525 Wh/kg, която надвишава производителността на най-добрите образци на съвременни литиево-йонни батерии. Например, това е повече от характеристиките на усъвършенстваните прототипи на Samsung SDI (500 Wh/kg) и почти два пъти по-добра от широко известните батерии Tesla от формат 4680 (около 244 Wh/kg).

Технологията е тествана на електрическия кросоувър Exeed Sterra ET, където демонстрира пробег до 1000 км, което е два пъти повече от същата цифра при серийните електрически автомобили Tesla с подобно тегло на батерията. Друг революционен параметър е скоростта на зареждане - само 6 минути, което поставя електрическия автомобил наравно с традиционните автомобили по отношение на времето за „зареждане с гориво“.

Друго важно предимство е безопасността. Благодарение на изцяло твърдотелната структура, в батерията няма течен електролит, което напълно елиминира рисковете от запалване, теч и експлозия. Това позволява на производителя да използва по-енергоемки материали, по-специално литиеви и силициеви аноди, чиято употреба преди беше ограничена поради рискове за стабилността.

Тихо де Файтер, влиятелен експерт на китайския автомобилен пазар, потвърди в своя X акаунт, че новата батерия вече преминава през реални пътни тестове, а не просто съществува в лабораторни условия. Заслужава да се отбележи, че Volkswagen притежава около 25% от акциите на Gotion High-Tech и този немски концерн вероятно ще се превърне в първия масов автомобилен производител, който ще започне да интегрира твърдотелни батерии в производствените автомобили.

Това би могло да даде на германците значително предимство в контекста на бързата електрификация на транспорта. Предвид ограничените възможности на собствените им отдели за научноизследователска и развойна дейност в повечето автомобилни производители, анализаторите прогнозират широко сътрудничество с Gotion, подобно на сътрудничеството, което в момента имат с китайските гиганти BYD и CATL.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 17 гласа.

Свързани новини