Новата стратегия на Volkswagen гласи: бъдещето е в китайския монтаж и разработка. Порталът Autohome разговаря със заместник-генералния директор на SAIC-Volkswagen Фабио Щьолцел и с изпълнителния директор по маркетинг на SAIC-Volkswagen Ли Джун. Висшите мениджъри потвърдиха прехода към стратегията „в Китай, за целия свят“: новата парадигма постепенно ще замени настоящата доктрина „в Китай, за Китай“.
Фабио Щьолцел заяви, че съвместното предприятие SAIC-Volkswagen е отбелязало 40-годишнината си и е подписало ново споразумение, което ще е валидно до 2040 година. Страните са се споразумели да следват стратегията „в Китай, за целия свят“, т.е. да комбинират китайските ресурси с немско качество. Ли Джун повтаря сйщата стратежия: в бъдеще всички нови продукти на SAIC-Volkswagen ще отговарят на международните стандарти за качество и ще се изнасят за пазарите по цял свят.
Източникът на Autohome, пожелал анонимност, уточнява, че бъдещите модели на Volkswagen, сглобявани в Китай, ще се продават не само на вътрешния пазар, но и ще се изнасят в редица други страни. Освен това, стратегията „в Китай, за света“ предполага не само местно сглобяване, но и развитие. Ли Джун вярва, че китайските продукти ще бъдат по-добри от чуждестранните: Китай има съвестни поддоставчици, които правят автомобилите по-интелигентни.
Висшите мениджъри на SAIC-Volkswagen си спомнят, че преди 10 или 20 години фразата „произведено в Китай за Китай“ е означавала намалена конфигурация ипо-ниско качество. Но сега ситуацията е различна. Например, Volkswagen Passat Pro е един и половина пъти по-евтин, отколкото този в Европа, а базовото му оборудване е по-богато. Нивото на интелигентност на китайските "фолксвагени" вече е по-високо от това на европейските им аналози.