Европейските кросоувъри често са практични, добре обмислени и много добре настроени превозни средства. Но, уви, те също имат технически проблеми, а някои модели имат цяла колекция от тях. Съставихме списък с 5-те най-ненадеждни SUV-а от ЕС, произведени от 2000 година до средата на 2010-а.
Audi Q5
Каросерията на Q5 се държи добре, но техническите му компоненти изискват ;kfhf внимание. Вече легендарният 2.0 TFSI турбо двигател (EA888) в първите версии може да изненада собственика с апетита си за масло - до литър на хиляда километра. Ангренажната верига изисква проверка след 100 000 километра, а водната помпа обича да поднася изненади под формата на течове.
Дизеловите двигатели са доста по-надеждни, но изискват висококачествено гориво и навременна подмяна на ангренажния ремък. Интересна е историята и с трансмисията. „Роботът“ S-Tronic от първите години на производство е лотария: мехатрониката може да се повреди още на 60 000 километра. Но осемстепенната автоматична трансмисия ZF е образец за надеждност. С навременна поддръжка лесно ще издържи 250 000 километра.
На пътя Q5 се държи прилично, но окачването изисква инвестиции: лагерите на предните колела са постоянно главоболие, а предните носачи рядко издържат повече от 100 000 километра. Задната многораменна система издържа по-дълго, но след 150 хиляди и тя се нуждае от грижи.