Задвижването на четирите колела е синоним на безопасност и контрол, особено при тежки пътни условия. Когато става въпрос за автомобилни марки, една от най-емблематичните и успешни системи за задвижване на всички колела е Quattro на Audi. Представена за пръв път през 1980 година в Audi Quattro, тази технология революционизира света на ралитата и бързо си проправи път в серийните автомобили, превръщайки се в запазена марка на колите от Инголщат.
В основата на успеха на Quattro стои интелигентното разпределение на мощността към всички колела, което осигурява превъзходно сцепление и стабилност. През годините Audi е разработила няколко поколения на системата Quattro, като всяко от тях е подобрявало ефективността и адаптивността ѝ. Първоначално механична, системата еволюира, включвайки различни типове централни диференциали, включително Torsen (чувствителен към въртящия момент) и по-късно електронно управлявани многодискови съединители, като Haldex при моделите с напречно разположен двигател (като Audi A3 и TT).
Едно от ключовите предимства на Quattro е способността му да разпределя въртящия момент динамично между предния и задния мост в зависимост от пътните условия и сцеплението. Например, при класическите Quattro системи с централен Torsen диференциал, ако едно колело започне да губи сцепление, повече мощност се прехвърля към колелата, които имат по-добър контакт с пътя. Това не само подобрява ускорението върху хлъзгави настилки като сняг или лед, но и допринася за по-стабилно и предвидимо поведение на автомобила при бързи завои.
Съвременните версии на Quattro, особено тези в по-високия клас модели на Audi, използват още по-сложни механизми. Някои системи включват спортен диференциал на задния мост, който може активно да разпределя въртящия момент между лявото и дясното задно колело. Това допълнително подобрява динамиката в завой, като "насочва" автомобила в кривата и намалява недозавиването. Тази технология е особено ценна за мощните RS модели на Audi, където прецизността на управлението е от първостепенно значение.