Европейските кросоувъри често са практични, добре обмислени и много добре настроени превозни средства. Но, уви, те също имат технически проблеми, а някои модели имат цяла колекция от тях. Съставихме списък с 5-те най-ненадеждни SUV-а от ЕС, произведени от 2000 година до средата на 2010-а.
Ford Kuga
Основни проблеми: капризни двигатели и ненадеждна роботизирана скоростна кутия, лошо уплътняване на каросерията
Ford Kuga, въпреки американския произход на марката, е европейски продукт. Всъдеходът е разработен от европейското подразделение на компанията, производството е установено в Германия, а представянето на модела се състоя на автомобилното изложение във Франкфурт. Но това, уви, не спаси Kuga от много проблеми.
Така че, единственият читав бензинов двигател в гамата е мощният турбодвигател с 200 конски сили. Агрегатът е взет от Volvo и може да зарадва със солиден ресурс - до 450 000 километра. Но това може и сериозно да ви разстрои - с повреди на турбините при малък пробег, проблеми с вентилацията на картера и модулите за запалване.
Алтернативата е двулитров дизелов двигател с френски корени. Може да измине около 350 000 километра, но много по-рано можете да се сблъскате с повреда на капризни инжектори. Хидравличните повдигачи тук обичат оригиналното масло, в противен случай могат да започнат да чукат още на 100 000 километра.
С редовно измиване отдолу и почистване на скрити кухини, Kuga не е изложена на риск от корозия, но недобре замисленият дизайн на каросерията може да причини проблеми с електрическата инсталация. Основните проблеми започват с лошо уплътняване на нишата на предното стъкло - запушените канали водят до попадане на вода върху контролните блокове. Дори малко количество влага може да повреди електрическата система под капака. Генераторът също не е много надежден. Окабеляването в долната му част страда от излагане на вода и реактиви.
За съжаление, това не е всичко, защото дизеловата Kuga може да се поръча с трансмисия с двоен съединител PowerShift. Основният ѝ проблем е ненадеждният амортисьор на съединителя. „Роботът“ също страда от бързо замърсяване на маслото: продуктите от износване на съединителя запушват каналите на хидравличния агрегат и деактивират соленоидите.