Европейските кросоувъри често са практични, добре обмислени и много добре настроени превозни средства. Но, уви, те също имат технически проблеми, а някои модели имат цяла колекция от тях. Съставихме списък с 5-те най-ненадеждни SUV-а от ЕС, произведени от 2000 година до средата на 2010-а.
Land Rover Freelander
Има причина Freelander да изглежда като истински джип. По едно време това беше един от най-способните офроуд кросоувъри. Но, както подобава на „британец“, Land Rover има цял куп проблеми.
Каросерията му е направена съвестно, но българските пътища и зими си правят своите корекции. Дори един прилично изглеждащ Freelander може да има ръждясали предни и задни калници, ако погледнете под пластмасовата облицовка. Лесно е да се открие корозия от вътрешната страна на задните арки, във вдлъбнатината на задния регистрационен номер и около дръжките на вратите - там ръждата се появява първа. И ако видите кола с релси на покрива, разгледайте по-отблизо къде са закрепени. Също така не е необичайно да се срещнат прагове с дупки.
Интериорът на Freelander е уютен, солиден и завършен с износоустойчиви материали. Цялото впечатление е развалено от капризни електрически устройства. Основният проблем е лошото уплътняване на конекторите. Ненадеждният стандартен отоплител Webasto създава много проблеми.
Що се отнася до двигателите, основното е да не се забърквате с двулитровия Ford EcoBoost, който се появи след рестайлинга. Проблемите му включват течове на масло, пукащ изпускателен колектор и повреда на буталото поради детонация, които от Land Rover се опитаха да поправят няколко пъти с различен фърмуер на ECU-то. Но редовият бензинов шестцилиндров двигател на Volvo е наистина труден за чупене. Дизелът 2.2 може да създава проблеми с течове на масло, EGR, инжектори и VCG система, но също така може да измине до 500 хиляди километра без проблеми.
Трансмисията е силната страна на Freelander. Механиката на Getrag и автоматичната скоростна кутия на Aisin са практически неразрушими. Вярно е, че съединителят Haldex изисква внимание, тъй като не обича мръсно масло.
Окачването на кросоувъра също така издържа с лекота дори на лоши пътища. Лостовете и безшумните блокове лесно издържат повече от 150 000 километра. Единствената слаба точка е кормилната рейка, която може да започне да чука след 120 хиляди.