CATL представи ново поколение литиево-метални батерии, способни да удвоят експлоатационния живот на батериите на електрическите превозни средства. Разработката се основава на преглед на формулата на електролита и подробен анализ на механизмите му на разграждане. По време на тестовете прототипът издържа 483 пълни цикъла на зареждане, което вече показва значителен напредък в сравнение с предишните технологии.
Основното техническо постижение е енергийна плътност над 500 Wh/kg, което значително надвишава производителността на подобни решения, разработвани в момента от конкуренти, по-специално Stellantis и Factorial, чиито батерии достигат само 375 Wh/kg.
Една от основните пречки пред широкото използване на литиево-метални клетки винаги е била ограничената им издръжливост. Изследванията на CATL показаха, че основната причина за разграждането е разрушаването на LiFSI солта, която губи до 71% от първоначалното си количество към момента на разрушаване.
Именно на този етап инженерите се фокусират върху намирането на химическо решение: предложена е нова електролитна формула с нискомолекулен разредител, която увеличава концентрацията на сол, без да увеличава общата маса на електролита. Резултатът е подобрена йонна проводимост, намален вискозитет и по-стабилен живот на клетката.
CATL подчертава, че този подход представлява промяна в парадигмата в създаването на батерии, които са не само мощни, но и устойчиви на износване. Новото поколение батерии открива перспективи не само за електрически превозни средства с дълъг пробег, но и за авиационни решения, където енергийната плътност е от решаващо значение. В същото време компанията все още не е уточнила сроковете за пускане на новата технология в масово производство.