Изследователи от Мичиганския университет са разработили метод, който може да увеличи скоростта на зареждане на батериите при минусови температури с до 500%. Това става възможно благодарение на много тънък слой литиев борат-карбонат, нанесен върху анода на батерията, което значително подобрява преноса на йони при студени условия.
При нормални условия, при ниски температури, ефективността на зареждане на батериите намалява поради сгъстяване на електролита, което затруднява движението на йони. Новото покритие обаче избягва образуването на литиеви отлагания, които преди това пречеха на реакцията между анода и електролита.
В комбинация с технологията за създаване на специални пътища в анода, които ускоряват движението на йони, става възможно постигането на впечатляващи резултати: 97% запазване на капацитета дори след стотици цикли на зареждане на студено.
Научната работа е публикувана в списанието Joule и открива перспективата за серийно внедряване на тази технология в производството. Изследователите са уверени, че внедряването няма да изисква значително преструктуриране на производствените линии, което прави това решение особено привлекателно за автомобилните производители.
Това откритие може да изиграе важна роля в популяризирането на електрическите превозни средства в северните региони и повишаването на тяхната ефективност през зимата.