1 845

Удобната функция, която обаче „убива“ живота на батериите на електромобилите

  • електромобили
  • живот на батерията
  • бързо зареждане

Силно препоръчително е да се избягват станциите за свръхбързото зареждане

Удобната функция, която обаче „убива“ живота на батериите на електромобилите - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Ултрабързото зареждане на електрическо превозно средство води до ускорено износване на батерията, което значително намалява експлоатационния ѝ живот. Към това заключение стигат и азиатските специалисти от CarNewsChina, позовавайки се на изследване от университета Цинхуа и от опита на шофьорите.

Според изследователите, честото използване на ултрабърза зарядна станция с мощност от 120 kW или повече намалява живота на батерията с 40% в сравнение с бавното зареждане от битов контакт.

Анализът показа също, че за таксита, които изминават повече от 100 километра на ден и използват ултрабързо зареждане повече от 70% от времето, състоянието на батерията може да спадне от 100% до 85% в рамките на година.

Таксиметровите шофьори, които често използват супер бързо зареждане, за да спестят работното си време, също потвърждават, че тази удобна функция всъщност ускорява „стареенето“ на батерията.

Според публикацията, производителите сега търсят начини да балансират скоростта на зареждане и издръжливостта на батерията. Създават се подобрени системи за термичен контрол, „интелигентни“ зарядни станции и системи за управление с „режими на защита от презареждане“, които регулират мощността в зависимост от състоянието на батерията.

От своя страна, експертите съветват собствениците да ограничат ултрабързото зареждане до по-малко от 40% от общия брой сесии на зареждане, като дават приоритет на бавното зареждане, когато времето позволява. Те също така препоръчват да се избягва свръхбързото зареждане, когато нивото на батерията е под 10% или над 90%, тъй като тогава зареждането може да причини повече щети.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.

Свързани новини