На високопланинската магистрала Цинхай-Тибет в Китай електрическият седан Roewe D6, разработен от SAIC, направи едно изключително техническо и инженерно постижение, поставяйки нов световен рекорд на Гинес за най-ниска консумация на енергия сред масово произвежданите електрически превозни средства. Рекордното потребление на електроенергия е само 9.125 kWh на 100 км, което е безпрецедентна цифра за масови модели в световен мащаб. Този резултат е официално регистриран и се превърна в еталон за цялата индустрия на електрически превозни средства, която в момента е в активна фаза на преход към енергийно ефективни технологии.
Условията на състезанието, по време на което беше поставен рекордът, бяха наистина екстремни: маршрутът, дълъг почти две хиляди километра, минаваше през суровия планински терен на високопланинската магистрала Цинхай-Тибет, по-специално през проходите Танггул, чиято височина достига 5 231 метра над морското равнище, и Фенгуошан. Общо Roewe D6 измина 1 959.9 км за пет дни, преодолявайки температурни спадове до -12°C, силни ветрове, снежни бури и области с вечен лед. Въпреки тези изключително трудни условия, колата не само оцеля по маршрута, но и успя да поддържа ефективност, без да намалява динамиката и техническите характеристики, което показва високата надеждност на електроцентралата и ефективността на системата за термичен контрол.

Електрическият седан Roewe D6 е изграден върху второто поколение на архитектурата Roewe Nebula, която е разработена специално за новите електрически превозни средства на компанията. Това шаси не само осигурява оптимално разположение на батерията и нисък център на тежестта, но също така намалява аеродинамичното съпротивление, което в случая на D6 е само 0.27 Cd - много прилична цифра за седаните в C-сегмента. По габарити моделът се доближава до популярните модели от средния клас: дължина 4 792 мм, широчина 1 828 мм, височина 1 496 мм и междуосие 2 750 мм.
Автомобилът се предлага с два варианта на батерии: базовата версия с батерия от 42.8 kWh има пробег до 450 км и електрически мотор с мощност 95 kW (127 к.с.), а по-голямата версия с батерия от 53.9 kWh има пробег до 520 км и двигател от 105 kW (141 к.с.). И двете версии са с предно задвижване, което е типично за бюджетните модели, но електрическата система позволява динамично и плавно ускорение дори в условия на понижено атмосферно налягане, типично за високопланинските райони.
Интериорът на Roewe D6 е проектиран в минималистичен стил, но не е лишен от технологични решения. Централната конзола е оборудвана с 12.8-инчов сензорен дисплей, има дигитален инструментален панел, 50W система за безжично зареждане в две зони, както и класически физически бутони за основни контроли - което създава балансирана комбинация от модерен подход и традиционно удобство.

Въпреки технологичния напредък, продажбите на марката Roewe през 2024 година обаче остават умерени: според данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), компанията е продала 197 948 автомобила, малко под заявената цел от 200 000 единици. В същото време моделът D6 е в състояние значително да промени ситуацията благодарение на уникалната си комбинация от ефективност, надеждност и цена, а поставянето на световен рекорд само укрепва позицията на SAIC на фона на глобалната конкуренция в сектора на електрическите превозни средства.
По този начин Roewe D6 не само демонстрира изключителна техническа производителност, но също така постави нова летва за енергийна ефективност в реалния свят. Този рекорд може да бъде мощен тласък за по-нататъшното развитие на технологиите за електрически превозни средства, особено в категорията на масовите модели, към които принадлежи D6.

Свързани новини
-
CATL реши проблема с живота на батериите за електромобилиCATL представи ново поколение литиево-метални батерии, способни да удвоят експлоатационния живот на батериите на електрическите превозни средства. Раз ...01.06.20257 904
-
Електрическият бум продължава: Четвърт от продадените автомобили през 2025-а ще са електрическиМеждународната агенция по енергетика (МАЕ) прогнозира, че всеки четвърти автомобил, продаден през настоящата 2025 година, ще бъде електрически. Статис ...20.05.20253 060
-
Лесен начин за превръщане на електрически автомобили в хибридиНа фона на глобалното забавяне на търсенето на електрически превозни средства и преосмислянето на стратегията за пълна електрификация, британската ком ...22.04.20255 233
-
Само четири компании печелят от производството на електромобилиРазработването и производството на електрически превозни средства е изключително рисков бизнес от финансова гледна точка. Например Tesla отчете първат ...03.04.20254 364
-
BYD измисли система, която зарежда електромобил по-бързо отколкото кола с ДВГ на бензиностанцияКитайският производител на автомобили BYD представи нова система за електрически превозни средства, която ще им позволи да се зареждат почти толкова б ...18.03.202510 520
-
BMW продава все повече електромобили, но няма да се откаже от двигателите с вътрешно горенеBMW Group представи годишния си доклад, според който делът на електрическите превозни средства в общите доставки се е увеличил до 17.4% спрямо 14.7% г ...18.03.20252 000