988

Обрат: Mercedes няма да се откаже от двигателите с вътрешно горене

  • mercedes-benz
  • двг

Това заяви лично главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус

Обрат: Mercedes няма да се откаже от двигателите с вътрешно горене - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Ръководителят на германската компания призна, че запазването на двигателите с вътрешно горене би било най-доброто решение за автомобилния производител. Ще припомним, че Mercedes-Benz преди това обяви намерението си да премине към производство изключително на електрически превозни средства до 2030 година, но сега този план изглежда е коренно променен.

Както отбелязва Motor1, главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус признава, че Mercedes-Benz е трябвало да „коригира курса“ и да запази двигателите с вътрешно горене по-дълго от първоначално планираното. Между другото, ръководители на Audi наскоро обявиха подобно намерение.

Калениус заяви пред немското списание Auto Motor und Sport, че „електрифицираните високотехнологични двигатели с вътрешно горене ще издържат по-дълго от първоначално очакваното“. Той не даде точен срок, но описа стратегията за запазване на двигателите с вътрешно горене като оптимално решение, тъй като въвеждането на електрическите превозни средства е твърде бавно.

Пазарът обаче показва положителна динамика. Макар да е вярно, че някои компании изпитват затруднения, като например Mercedes-Benz, която отчете спад от 23%, общите продажби на електрически превозни средства нараснаха с над 25% миналата година. Общо бяха продадени 17 милиона електромобила. Продажбите на хибридни автомобили също растат.

Годишното проучване на BloombergNEF за електрически превозни средства установи , че продажбите на хибридни и plug-in електрически превозни средства ще нараснат с 25% тази година в сравнение с 2024-а, достигайки близо 22 милиона бройки. Очаква се близо две трети от продажбите на електрически и plug-in хибридни превозни средства да дойдат от Китай.

За Mercedes-Benz, както и за Audi и BMW, Китай все още е най-големият пазар. Калениус казва, че китайските купувачи „не използват колите си само за да стигнат от точка А до точка Б. За мнозина това е и втора всекидневна.“ Може би това обяснява силната зависимост от екраните в най-новите модели, носещи трилъчевата звезда.

Ето защо германското трио ще предлага комбинация от автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили поне до 2040 година, за да задоволи колкото се може повече купувачи. Все още обаче не е ясно как компаниите ще работят в Европа, където продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене ще бъде забранена от средата на следващото десетилетие. Производителите на автомобили вероятно се надяват на отлагане на забраната, но лидерите на ЕС все още не правят отстъпки.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 7 гласа.

Свързани новини