1 900

Lamborghini вярва в бъдещето на ДВГ, но не по начина по който го познаваме днес

  • lamborghini
  • temerario
  • двг
  • синтетични горива

Компанията залага на синтетични горива

Lamborghini вярва в бъдещето на ДВГ, но не по начина по който го познаваме днес - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Бъдеще, което разчита изцяло на електрически задвижващи системи, рискува да размие същността на Lamborghini. С отлагането на дебюта на първия си изцяло електрически модел и категоричния ангажимент да поддържа двигателите с вътрешно горене „колкото се може по-дълго“, легендарната италианска марка дава ясно да се разбере позицията си. Въпреки това, тази отдаденост не я обвързва непременно с изкопаемите горива. Решението, изглежда, се крие в обещанието на синтетичните горива.

В неотдавнашно откровено интервю за австралийското списание CarExpert техническият директор на Lamborghini, Рувен Мор, изрази с ентусиазъм убеждението си, че синтетичното гориво „може да бъде спасител на двигателя с вътрешно горене“. Мор подчерта гъвкавостта на новия 4,0-литров V8 двигател с двойно турбо на Temerario, потвърждавайки способността му да „осигури оптимална ефективност и производителност и с двете решения“. Той се впусна в дълбоката емоционална връзка, която, според него, електрическите автомобили просто не могат да възпроизведат.

„Ако ме попитате за емоционалната страна в момента... не виждам [електрическо] решение, което да е убедително сега“, заяви Мор, признавайки, че макар електромобилите без съмнение да се развиват, „тяхното време ще дойде, повярвайте ми, защото този вид технологична трансформация отнема повече време“. Въпреки това, дори и ентусиастите постепенно да приемат високопроизводителните електромобили, Мор има убедителна дългосрочна визия: бъдещото поколение, свикнало с ежедневните електромобили, неизбежно ще погледне назад и ще заяви: „Добре, старите двигатели с вътрешно горене са готини“.

Тази далновидна перспектива е точно причината, поради която Lamborghini залага на синтетичните горива, за да удължи живота на своите емблематични двигатели с вътрешно горене далеч след 2035 година, когато строгите регулации на Европейския съюз ще забранят продажбата на нови автомобили с вредни емисии. Важно е да се отбележи, че това законодателство не забранява изцяло двигателите с вътрешно горене, а оставя важна вратичка за синтетичните горива, при условие че те могат да докажат своята въглеродна неутралност.

Макар че широко разпространеното използване на синтетични горива все още е в начален стадий, а производството в голям мащаб се сблъсква с пречки, свързани с разходите, това вероятно няма да откаже взискателните клиенти на Lamborghini.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини

  • Lamborghini Temerario GT3: Конските сили не са най-важното
    Lamborghini Temerario GT3: Конските сили не са най-важното
    Автомобилните фенове бяха изненадани от новината, че изцяло новата състезателна версия на Lamborghini Temerario, предназначена за спазване на строгите ...
    14.07.2025
    1 782
  • Porsche връща ДВГ за Macan
    Porsche връща ДВГ за Macan
    Според последна инфармация, Porsche преразглежда решението си да спре производството на бензиновия Macan. Ако бъде договорено производството на наслед ...
    04.07.2025
    1 840