Бъдеще, което разчита изцяло на електрически задвижващи системи, рискува да размие същността на Lamborghini. С отлагането на дебюта на първия си изцяло електрически модел и категоричния ангажимент да поддържа двигателите с вътрешно горене „колкото се може по-дълго“, легендарната италианска марка дава ясно да се разбере позицията си. Въпреки това, тази отдаденост не я обвързва непременно с изкопаемите горива. Решението, изглежда, се крие в обещанието на синтетичните горива.
В неотдавнашно откровено интервю за австралийското списание CarExpert техническият директор на Lamborghini, Рувен Мор, изрази с ентусиазъм убеждението си, че синтетичното гориво „може да бъде спасител на двигателя с вътрешно горене“. Мор подчерта гъвкавостта на новия 4,0-литров V8 двигател с двойно турбо на Temerario, потвърждавайки способността му да „осигури оптимална ефективност и производителност и с двете решения“. Той се впусна в дълбоката емоционална връзка, която, според него, електрическите автомобили просто не могат да възпроизведат.
„Ако ме попитате за емоционалната страна в момента... не виждам [електрическо] решение, което да е убедително сега“, заяви Мор, признавайки, че макар електромобилите без съмнение да се развиват, „тяхното време ще дойде, повярвайте ми, защото този вид технологична трансформация отнема повече време“. Въпреки това, дори и ентусиастите постепенно да приемат високопроизводителните електромобили, Мор има убедителна дългосрочна визия: бъдещото поколение, свикнало с ежедневните електромобили, неизбежно ще погледне назад и ще заяви: „Добре, старите двигатели с вътрешно горене са готини“.
Тази далновидна перспектива е точно причината, поради която Lamborghini залага на синтетичните горива, за да удължи живота на своите емблематични двигатели с вътрешно горене далеч след 2035 година, когато строгите регулации на Европейския съюз ще забранят продажбата на нови автомобили с вредни емисии. Важно е да се отбележи, че това законодателство не забранява изцяло двигателите с вътрешно горене, а оставя важна вратичка за синтетичните горива, при условие че те могат да докажат своята въглеродна неутралност.
Макар че широко разпространеното използване на синтетични горива все още е в начален стадий, а производството в голям мащаб се сблъсква с пречки, свързани с разходите, това вероятно няма да откаже взискателните клиенти на Lamborghini.