В свят, все повече задвижван от електрификацията, дори автомобилните легенди трябва да се адаптират. Така например Toyota Land Cruiser, последната генерация, представена в края на 2024 г., бележи повратна точка в дълголетната история на модела: интегрирането на хибридна технология.
Под здравия капак на Land Cruiser познатият 2,8-литров четирицилиндров турбодизелов двигател вече работи в комбинация с 48-волтова мека хибридна система. Тази конфигурация, доказала се в пикапа Hilux, движи ясна стратегия за Land Cruiser. Като автомобил, проектиран предимно за превоз на пътници, той е първият в този сегмент за Toyota, който интегрира тази мека хибридна технология, като се различава ясно от по-сложните пълни хибридни системи, които се срещат в други модели от гамата на леките автомобили.
Меката хибридната система, безпроблемно интегрирана с 8-степенната автоматична трансмисия, включва електрически генератор, способен да допринесе с до 12 kW мощност и 65 нютон метравъртящ момент. Тази помощ се черпи от компактна 4,3 Ah литиево-йонна батерия, дискретно разположена под багажното отделение.
Инженерите на Toyota твърдят, че добавянето на тази електрифицирана система не компрометира легендарните офроуд способности на автомобила. Електрическият генератор е разположен високо в двигателния отсек, което гарантира, че Land Cruiser запазва впечатляващата си дълбочина на преминаване през вода от 700 мм. Освен това всички други електрически компоненти са внимателно запечатани, за да се предотврати проникването на вода и прах, което засилва неговата здравина.
На асфалтирани повърхности обаче предимствата са по-осезаеми. Системата допринася за по-плавно ускорение, по-гладко потегляне и забележимо по-бърза и по-тиха функция за спиране/стартиране. Шофьорите имат и възможност да настройват чувствителността на системата чрез избор на режими..