Точно преди три години Audi направи категорично изявление относно своето бъдеще, като се ангажира да представи последното поколение автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2025-та и да се преориентира изцяло към продажбата на електрически автомобили, считано от 2026 година. Луксозната марка на Volkswagen Group се ангажира също така да прекрати производството на автомобили с ДВГ до 2033 година, с уговорката, че производството в Китай може да продължи и след тази дата, в зависимост от пазарното търсене. Въпреки това, този амбициозен график претърпя значителна промяна.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер, който пое поста през септември 2023 година, Audi сега предвижда да продължи производството на автомобили с бензинови двигатели потенциално до 2035 година и може би и след това. Дьолнер информира списание Autocar, че според прогнозите, стабилен график за пускане на продукти до 2026 година ще даде на марката стратегическа свобода да продължи да предлага модели с ДВГ за поне „още седем, осем, може би десет години“. Той изрично заяви, че Audi „вече е решила да удължи производството след обявените крайни дати от миналото“, като подчерта, че по-нататъшни удължавания ще зависят от променящото се търсене на клиентите.
Този стратегически завой идва в период на смесени резултати за усилията на Audi в областта на електрификацията. Докато някои електрически модели демонстрират все по-голямо приемане на пазара, марката срещна препятствия, включително преустановяване на производството на Q8 E-Tron и затваряне на завод, дължащо се на слаби продажби в някои сегменти. В същото време, двигателите с вътрешно горене очевидно няма да изчезнат от пазара в близко бъдеще, като нови модели като A5, A6 и наскоро представеният Q3 ще останат на пазара до 2030 година, като много от тях ще получат и наточени варианти S и RS.