1 498

Шефът на Renault подаде оставка

  • renault
  • лука де мео

Лука де Мео се оттегля от поста си на изпълнителен директор на Renault и напуска автомобилната индустрия

Шефът на Renault подаде оставка - 1
Снимка: Shutterstock
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Топ мениджърът, който започна грандиозните промени във френската марка, подаде оставка. Renault потвърди оставката на Лука де Мео, лидерът, който ръководеше концерна почти пет години. Прессъобщението на компанията е кратко: бордът на директорите благодари на топ мениджъра за трансформацията на Renault Group и реши, че италианецът ще продължи да изпълнява задълженията си до 15 юли 2025 година. Вестник Le Figaro пък информира, че Лука де Мео ще се насочи извън автомобилната сфера към света на модата и ще оглави групата Kering.

Като ръководител на Renault Group, Лука де Мео успя да остави своя отпечатък със значителните промени. Топ мениджърът е съавтор на стратегията на Renaulution. Програмата Renaulution на Renault, представена от изпълнителния директор Лука де Мео, представлява цялостна трансформация на компанията, която се стреми да измести фокуса си от обема на продажбите към създаването на стойност и рентабилност.

Планът е структуриран в три фази – "Възкресяване" (Resurrection), насочена към възстановяване на маржовете и генерирането на парични потоци; "Обновяване" (Renovation), целяща обновяване и обогатяване на продуктовата гама с фокус върху електрификацията и по-високите сегменти (като C-сегмента); и "Революция" (Revolution), която предвижда преминаване към бизнес модел, базиран на технологии, енергия и мобилни услуги.

Основните акценти включват намаляване на фиксираните разходи, оптимизиране на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност, въвеждане на 24 нови модела до 2025 г. (включително поне 10 изцяло електрически), развитие на нови бизнес единици като Mobilize за услуги за мобилност и фокусиране върху кръговата икономика и устойчивото развитие с цел постигане на въглеродна неутралност в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г. В крайна сметка, "Renaulution" цели да превърне Renault от автомобилна компания, работеща с технологии, в технологична компания, работеща с автомобили.

Сега, на новата си позиция Лука де Мео е малко вероятно да се пресече с автомобилната индустрия: управлението на Kering означава покровителство над марките Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Balenciaga и др. Все още не е обявено кой ще замени италианеца начело на Renault.

Смяната на властта в Renault може да предизвика поредна „революция“, защото Лука де Мео коренно промени стратегията на френския автомобилен производител, но проблемите за компанията все още са налице и дневният ред налага намаляване на разходите, разпределение на ролите в алианса и разширяване на сътрудничеството с китайската Geely.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.

Свързани новини