Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
След доста време на спекулации и очаквания, новото Renault 4 най-накрая влиза в продажба, прераждайки иконичния модел в изцяло електрически SUV. Успява ли да запази духа на оригинала, докато се адаптира към съвременния свят на електрическа мобилност? Ето нашите впечатления след първите ни срещи с новия модел, които се проведоха в Португалия.
Екстериор

Дизайнът на новия Renault 4 е може би най-силната му страна. Той умело преплита елементи от класическата "четворка" с модерен SUV силует. Характерните правоъгълни фарове с LED елементи, наклоненият покрив и вертикалните задни светлини веднага предизвикват носталгия. Въпреки това, автомобилът изглежда свеж и актуален, благодарение на изчистените линии и съвременните детайли. За нас, що се касае до визия, нещата са пределно ясни: Renault са свършили отлична работа по запазване на идентичността на модела, като същевременно са го адаптирали към новата ера.
Интериор

Вътрешното пространство на Renault 4 е изненадващо просторно за компактните му външни размери. Мястото за главата и краката е достатъчно и за по-високи пътници, а големите прозорци осигуряват добра видимост. Дизайнът на таблото е минималистичен, с акцент върху дигиталния инструментален панел и централния сензорен екран. Въпреки че някои материали изглеждат евтини и са такива, сглобката е солидна, а усещането е за практичност и функционалност, което е в духа на оригинала. Физическите бутони за климатика са добре дошло решение, улесняващо бързия достъп до основните функции.
Двигател и ходови характеристики

Технологично, моделът е идентичен с новото Renault 5, като с дължина от 4.14 метра го нарежда н електрическата гама на Renault, над спомената "петица" и под Megane E-tech. Новото Renault 4 е изцяло електрическо и се предлага в две версии - с мощност 120 и 150 конски сили и оборудвани съответно с батерии с капацитет 40 и 52 кВч. Тестовият ни автомобил беше от по-мощната версия и с най-високото ниво на оборудване.
Това, което ни прави впечатление е, че електрическото задвижване осигурява плавно и много тихо ускорение, което е идеално за градски условия. Реакцията на педала на газта е мигновена, което прави маневрирането в трафик лесно и приятно. Окачването е настроено комфортно и поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки спокойна возия в градска среда. Управлението е леко, като от волана може да се желае малко повече директност, но пък от друга страна именно кормилното управление прави паркирането и маневрирането много лесно в тесни пространства.

Автомобилът разполага с доста висок клиренс - 18 сантиметра, което му позволява преодоляването на доста големи препятствия. Моделът ще се предлага с предно предаване, но, както вече ви информирахме, ще има и възможност за вариант с два електромотора. Високият просвет е идеален за разбити пътища и бордюри, но от друга страна именно той-повдига общия център на тежестта и прави колата леко нестабилна в остри завои с по-висока скорост.
Кренът е осезаем, но както вече споменах, това е кола с основна градска и комфортна насоченост. Иначе с едно зареждане версиите с малка и по-голяма батерия изкарват "на хартия" 308 и 409 километра, съответно. Знаем, че в реални усровия тези цифри се променят, но за наше учудване установихме по време на теста, който направихме, че те бяха почти идентични със заявените от производителя.

Друг детайл от технологичните новости, на който трябва да обърнем внимание, е т.нар. "one pedal" - управление на колата само с педала на газта, което за първи път се интегрира в електромобил с марка Renault. Тази система паботи добре, нивата на рекуперация стават от перата на волана, като има четири степени, последната от които е наречена one pedal, но управлявайки с нея колата се усеща по-тежка. А в интерес на истината този електромобил е изключетло лек. С гегло под 1 500 килограма той е по-лек дори от аналози с ДВГ.
С други думи пробегът не е голям, но пък е напълно достатъчен за ежедневни градски нужди, докато по-скъпите версии с по-голям капацитет на батериятастават и за по-дълги пътувания. Времето за зареждане ще зависи от типа зарядно устройство, като максималното е 100 киловатово.

Като цяло колата ни хареса много 0 и с визия, и с практичност и с динамика на шофиране, но естествено, като всяка друга, и тя си има и своите недостатъци. Ето и в схематичен вид основните плюсове и минуси на новото Renault 4
Плюсове:
Атрактивен ретро-модерен дизайн, който отличава автомобила.
Просторен и практичен интериор въпреки компактните размери.
Комфортно возене, идеално за градски условия.
Плавна и тиха работа на електрическото задвижване.
Интуитивен и лесен за използване инфотейнмънт.

Минуси:
Някои материали в интериора може да не задоволят по-взискателни клиенти.
Пробегът е ограничен за дълги пътувания.
По-голям крен в завои с висока скорост.
Заключение и цени
Новото Renault 4 изцяло оправдава очакванията за завръщането на една легенда. Той успешно съчетава носталгичния дизайн с предимствата на електрическото задвижване и практичния интериор. Първите ни впечатления са основно положителни. А много важен елемент от цялостната картинка е, че Renault са успели да предложат доста конкурентни цени.

Именно с тези цени новата "четворка" има всички шансове да се превърне в успешен играч на пазара на електрически градски SUV-та, привличайки както фенове на класиката, така и нови клиенти, търсещи стилен и екологичен автомобил за града. Базовата версия на новото Renault 4 започва от 59 990 лв, а тестваният от нас вариант с 52 киловатчасова батерия се предлага в България на цени от 64 900 лева, което не е никак зле за електрпомобил, при това с толкова емблематична визия.
Свързани новини
-
Тествахме новото Mini Cooper S във версия кабриолетМюнхен/Комо. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Mini Cooper S Кабриолет отдавна е синоним на забавление, стил и усещане за свобода, а най-н ...01.06.20257 032
-
Няма да има сливане между Renault и StellantisОфициално е потвърдено: не се планира сливане между автомобилните компании Stellantis и Renault. Временният изпълнителен директор на Stellantis Джон Е ...21.05.20251 068
-
Тест и БГ цени на новата шведско-китайска кола на Lynk & CoБохин, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Много специалисти твърдят, че електрическата революция се отлага и колите с ДВГ отново ...14.02.202534 288
-
Първи тест и БГ цени на най-новото Mini AcemanКопенхаген, Дания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. През годините Mini Countryman нарасна по размер до степен, която противоречи на самот ...24.11.202419 522
-
Тествахме "гейм-чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)Кашкайш, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Кажете здравей на най-евтиния електромобил на Kia досега. Това е 2025 Kia EV3, коят ...22.11.202434 609
-
Първи тест и БГ цени на новото Renault 5Ница, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Тези от вас, които редовно четат рубриката ни знаят, че следим новото Renault 5 от момент ...30.10.202452 846