Тема: Тест драйв

21 Май, 2025 16:32, обновена 21 Май, 2025 16:32 21 080

Тест и БГ цени на новото Renault 4

  • renault
  • 4
  • тест

Ретромодернистичен чар, практичност и атрактивна цена са основните достойнства на новата "четворка"

Тест и БГ цени на новото Renault 4 - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

След доста време на спекулации и очаквания, новото Renault 4 най-накрая влиза в продажба, прераждайки иконичния модел в изцяло електрически SUV. Успява ли да запази духа на оригинала, докато се адаптира към съвременния свят на електрическа мобилност? Ето нашите впечатления след първите ни срещи с новия модел, които се проведоха в Португалия.

Екстериор

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Дизайнът на новия Renault 4 е може би най-силната му страна. Той умело преплита елементи от класическата "четворка" с модерен SUV силует. Характерните правоъгълни фарове с LED елементи, наклоненият покрив и вертикалните задни светлини веднага предизвикват носталгия. Въпреки това, автомобилът изглежда свеж и актуален, благодарение на изчистените линии и съвременните детайли. За нас, що се касае до визия, нещата са пределно ясни: Renault са свършили отлична работа по запазване на идентичността на модела, като същевременно са го адаптирали към новата ера.

Интериор

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Вътрешното пространство на Renault 4 е изненадващо просторно за компактните му външни размери. Мястото за главата и краката е достатъчно и за по-високи пътници, а големите прозорци осигуряват добра видимост. Дизайнът на таблото е минималистичен, с акцент върху дигиталния инструментален панел и централния сензорен екран. Въпреки че някои материали изглеждат евтини и са такива, сглобката е солидна, а усещането е за практичност и функционалност, което е в духа на оригинала. Физическите бутони за климатика са добре дошло решение, улесняващо бързия достъп до основните функции.

Двигател и ходови характеристики

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Технологично, моделът е идентичен с новото Renault 5, като с дължина от 4.14 метра го нарежда н електрическата гама на Renault, над спомената "петица" и под Megane E-tech. Новото Renault 4 е изцяло електрическо и се предлага в две версии - с мощност 120 и 150 конски сили и оборудвани съответно с батерии с капацитет 40 и 52 кВч. Тестовият ни автомобил беше от по-мощната версия и с най-високото ниво на оборудване.

Това, което ни прави впечатление е, че електрическото задвижване осигурява плавно и много тихо ускорение, което е идеално за градски условия. Реакцията на педала на газта е мигновена, което прави маневрирането в трафик лесно и приятно. Окачването е настроено комфортно и поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки спокойна возия в градска среда. Управлението е леко, като от волана може да се желае малко повече директност, но пък от друга страна именно кормилното управление прави паркирането и маневрирането много лесно в тесни пространства.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Автомобилът разполага с доста висок клиренс - 18 сантиметра, което му позволява преодоляването на доста големи препятствия. Моделът ще се предлага с предно предаване, но, както вече ви информирахме, ще има и възможност за вариант с два електромотора. Високият просвет е идеален за разбити пътища и бордюри, но от друга страна именно той-повдига общия център на тежестта и прави колата леко нестабилна в остри завои с по-висока скорост.

Кренът е осезаем, но както вече споменах, това е кола с основна градска и комфортна насоченост. Иначе с едно зареждане версиите с малка и по-голяма батерия изкарват "на хартия" 308 и 409 километра, съответно. Знаем, че в реални усровия тези цифри се променят, но за наше учудване установихме по време на теста, който направихме, че те бяха почти идентични със заявените от производителя.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Друг детайл от технологичните новости, на който трябва да обърнем внимание, е т.нар. "one pedal" - управление на колата само с педала на газта, което за първи път се интегрира в електромобил с марка Renault. Тази система паботи добре, нивата на рекуперация стават от перата на волана, като има четири степени, последната от които е наречена one pedal, но управлявайки с нея колата се усеща по-тежка. А в интерес на истината този електромобил е изключетло лек. С гегло под 1 500 килограма той е по-лек дори от аналози с ДВГ.

С други думи пробегът не е голям, но пък е напълно достатъчен за ежедневни градски нужди, докато по-скъпите версии с по-голям капацитет на батериятастават и за по-дълги пътувания. Времето за зареждане ще зависи от типа зарядно устройство, като максималното е 100 киловатово.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Като цяло колата ни хареса много 0 и с визия, и с практичност и с динамика на шофиране, но естествено, като всяка друга, и тя си има и своите недостатъци. Ето и в схематичен вид основните плюсове и минуси на новото Renault 4

Плюсове:
Атрактивен ретро-модерен дизайн, който отличава автомобила.
Просторен и практичен интериор въпреки компактните размери.
Комфортно возене, идеално за градски условия.
Плавна и тиха работа на електрическото задвижване.
Интуитивен и лесен за използване инфотейнмънт.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Минуси:
Някои материали в интериора може да не задоволят по-взискателни клиенти.
Пробегът е ограничен за дълги пътувания.
По-голям крен в завои с висока скорост.

Заключение и цени

Новото Renault 4 изцяло оправдава очакванията за завръщането на една легенда. Той успешно съчетава носталгичния дизайн с предимствата на електрическото задвижване и практичния интериор. Първите ни впечатления са основно положителни. А много важен елемент от цялостната картинка е, че Renault са успели да предложат доста конкурентни цени.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Именно с тези цени новата "четворка" има всички шансове да се превърне в успешен играч на пазара на електрически градски SUV-та, привличайки както фенове на класиката, така и нови клиенти, търсещи стилен и екологичен автомобил за града. Базовата версия на новото Renault 4 започва от 59 990 лв, а тестваният от нас вариант с 52 киловатчасова батерия се предлага в България на цени от 64 900 лева, което не е никак зле за електрпомобил, при това с толкова емблематична визия.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.

Свързани новини