2 625

Renault добавя мощност към Captur и Symbioz

  • renault
  • хибрид
  • symbioz
  • captur
  • e-tech 160

Основната инженерна иновация е появата на нов 1.8-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене и директно впръскване, който заменя предишния 1.6-литров агрегат

Renault добавя мощност към Captur и Symbioz - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Френският автомобилен производител Renault представи актуализирана хибридна трансмисия E-Tech от ново поколение под индекс 160, която е проектирана едновременно да увеличи мощността и да намали разхода на гориво в настоящите модели Captur и Symbioz. Този двигател беше официално представен за първи път като част от стратегическо обновление на моделната гама на компанията, което има за цел да направи хибридните версии по-привлекателни не само от екологична гледна точка, но и по отношение на динамиката, ефективността и експлоатационните разходи. Представената технология е наследник на предишното поколение хибриди Renault E-Tech 145, които дебютираха през 2020 година.

Основната инженерна иновация е появата на нов 1.8-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене и директно впръскване, който заменя предишния 1.6-литров агрегат. Новият двигател е не само по-мощен, но и по-ефективен при ниски обороти, което е важно за хибридна трансмисия, където максимална ефективност се постига именно в смесени или градски режими на шофиране. Той развива 109 конски сили и 172 Нм въртящ момент, докато предишният двигател осигуряваше само 94 конски сили и 150 Нм. Цялата система E-Tech 160 работи съвместно със стартер-генератор с мощност 20 к.с. и главен електрически двигател с мощност 49 к.с., осигуряващ въртящ момент от 205 Нм. Благодарение на координираната работа на всички елементи, системната мощност на хибридната трансмисия се е увеличила от 143 на 158 конски сили.

Renault добавя мощност към Captur и Symbioz

Друго значително подобрение е обновената батерия. Капацитетът ѝ вече е 1.4 kWh, което е повече от предишната версия (1.2 kWh). Това позволява на електрическия мотор да работи по-ефективно в комбинация с бензиновия двигател, осигурявайки по-добра реакция на педала на газта, по-плавно шофиране в градския трафик и намален разход на гориво. Освен това, цялото задвижване работи чрез многорежимна автоматизирана трансмисия без съединител, което е отличителна черта на хибридите на Renault.

Renault добавя мощност към Captur и Symbioz

Практическите характеристики демонстрират реален напредък. Обновеният Captur E-Tech 160 вече ускорява от нула до 100 км/ч за 8.9 секунди - с 0.6 секунди по-бързо от предишната версия. В същото време средният разход на гориво е намалял от 4.8 на 4.3 литра на 100 км, което е много прилична цифра за компактен кросоувър с напълно хибридна система. Още по-забележими са промените в динамиката на по-големия Symbioz: с актуализираната трансмисия времето за ускорение е намаляло от 10.6 на 9.1 секунди - тоест с една и половина секунди. Това предполага, че Renault е постигнал значителен напредък в балансирането на мощността, теглото на автомобила и енергийната ефективност.

Renault официално потвърди, че продажбите на обновените хибриди Captur E-Tech 160 и Symbioz E-Tech 160 ще започнат в Европа през юли 2025 година. Цената на Captur в базова хибридна версия ще бъде 28 250 евро, докато по-големият и по-просторен Symbioz ще струва от 33 100 евро. И двата модела запазват класическия дизайн на Renault, но същевременно предлагат по-модерен интериор и актуални мултимедийни функции, които би трябвало да отговорят на очакванията на купувачите в сегмента на електрифицираните кросоувъри.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

Свързани новини