Френският автомобилен производител Renault неочаквано се оказа в печеливша позиция в сравнение с конкурентите си по време на търговската война, започната от президента на САЩ Доналд Тръмп. Това съобщава Financial Times .
Компанията няма почти никакви продажби в САЩ, така че тарифата от 25% върху вносните автомобили практически не я засяга, за разлика от нейните конкуренти: Toyota, Volkswagen, General Motors и Hyundai.
Две трети от продажбите на Renault идват от Европа, където влиянието на американските тарифи е по-малко сериозно.
„Преживях много трудни моменти през последните четири години като главен изпълнителен директор на Renault, но поне в този случай не трябва аз да бъда този, който се тревожи първи “, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.
Renault има по-малък производствен капацитет и географско присъствие в сравнение с други автомобилни производители и компанията произвежда по-малко коли, но с по-високи маржове.
Под ръководството на де Мео Renault извърши дълбока реорганизация, подобри структурата на разходите и обнови моделната си гама.
Компанията възнамерява да увеличи дела на електрическите превозни средства в структурата на продажбите си от 12% на 20% и да намали изоставането с Toyota на европейския пазар на хибридни автомобили. В момента японският автомобилен производител контролира 48% от пазара в региона, докато делът на Renault е 20%.
„Искам да отведа Рено до финала на Шампионската лига, защото съм сигурен, че имаме както потенциала, така и ресурсите да го направим“, каза де Мео.
FT обаче посочва, че въпреки че Renault не е пряко засегнато от митата, общото забавяне на световния пазар и хаосът, причинен от действията на САЩ, могат да повлияят негативно на плановете на компанията да разшири дела си на пазара на електрически и хибридни автомобили.
Цената на акциите на Renault падна с 9%, след като Тръмп обяви митата, което показва опасенията на инвеститорите относно непрякото въздействие на търговската война.