Въпреки че напоследък, съвсем основателно, французите обръщат голямо внимание на новите си модели с индекси 4 и 5, останалата част от гамата на Renault, обозначена като E-Tech също се разраства – просто не със същата доза ентусиазъм. Малките електромобили са вълнуващи, но европейците все още предпочитат автомобили с ДВГ. Renault ги предлага в комбинация с електромотори и именно тези хибриди са най-продаваните. Symbioz, Arkana, Austral и Rafale вече се предлагат като E-Tech хибриди, но сега фокусът ни е върху най-мощния такъв – Rafale E-Tech 4x4 300 hp.
На пръв поглед най-мощният Rafale не се различава от версиите с предно предаване, за които ви разказахме подробно преди време. Впечатленията ни за екстериорния дизайн, салона, практичността и лукса можете да видите ТУК. Различното при тази версия обаче е, че получава интелигентно шаси от Alpine, четири агрегата (три електромотора и ДВГ), както и система за завиване на задните колела – 4Control. Именно на тези елементи ще обърнем внимание сега.

Фактът, че този Rafale е дело на специалистите от Alpine, означава не само, че разполага с 300 к.с. и plug-in задвижване, което не се предлага никъде другаде в гамата на Renault, но също така и че има шаси с отчетливо Alpine усещане. Уникалната за този модел система за управление на окачването е предсказуема, защото непрекъснато регулира амортисьорите според информацията от камера, която „наблюдава“ предстоящата пътна настилка. Това, заедно с 4Control управлението и задвижването на всички колела, прави колата изключително приятна за шофиране.
Първоначално Rafale се усеща като всеки друг PHEV – отзивчив към подаването на газ и с плавно превключване между източниците на енергия. E-Tech системата на Renault тук обаче е още по-сложна. Освен двигателя с вътрешно горене (по-мощен от стандартния хибриден агрегат благодарение на по-голямото турбо) и задния електромотор за задвижване на четирите колела, има и допълнителен преден електрически мотор, плюс интегриран стартер-генератор. Така Rafale разполага с четири източника на енергия, а фактът, че работят толкова синхронизирано, е впечатляващ.
🔹 1.2-литров трицилиндров турбомотор – 150 к.с.
🔹 Преден електромотор – 70 к.с.
🔹 Заден електромотор – 136 к.с.
🔹 Стартер-генератор – 34 к.с.

Системна мощност: 300 к.с. Максималният въртящ момент се достига още при 1 750 об./мин, което, наред с всичко останало, прави Rafale много енергичен.
Системата за непрекъснато променливо управление на окачването е изключително интелигентна. Возията е стегната, но комфортът не страда. Когато вкарате тази кола в по-остри завои с висока скорост, определено ще усетите, че това не е просто поредният хибриден кросоувър. Автомобилът има впечатляващ начин, по който поема неравностите – заглушава най-лошите вибрации от пътя, без да ви изолира напълно от него.

Що се отнася до системата 4Control, трябва да отбележим, че тук е реализирана по-добре, отколкото в предишните модели на Renault. Осигурява усещане за баланс и пъргавина – точно каквото се очаква от най-мощното Renault. Показателно е също, че в спортен режим (който е част от наличните режими – Eco, Comfort, Snow и др.) колата въобще не се усеща тежка. Инженерите явно са отделили доста време за прецизното калибриране, тъй като динамиката е изключително добре балансирана.
Всичко това означава, че доработеният от Alpine Rafale може да ви достави огромно удоволствие дори в ежедневното шофиране. Движи се уверено в града и показва неочаквана доза ентусиазъм, когато попадне на завои в извънградски условия. Предсказуемият характер на окачването гарантира стабилност, независимо от променящите се условия на пътя.

Останалата част от пакета на най-мощното Renault е стандартна. Регенерацията е добре калибрирана във всички режими. Интериорът изглежда елегантен, с френски трикольорни шевове и светещи лога „A“ в седалките. Разбира се, всичко това идва на съответната цена.
Цени в България:
🔹 Techno Esprit Alpine – от 101 990 лв.
🔹 Atelier Alpine – от 110 990 лв.
С добавяне на екстри, цената може спокойно да достигне 120 000 лв.. Това не е никак малко, но този Rafale определено е различен и много впечатляващ – както на външен вид, така и по отношение на управлението.

Свързани новини
-
Renault показа обновения AustralФренският автомобилен производител Renault официално представи актуализирана версия на популярния си хибриден кросоувър Austral, който се превърна в е ...20.05.20253 710
-
Близнакът на Dacia Bigster се появи по пътищата в Европа, но няма да се продава тукНовото Renault Boreal беше забелязано в Европа по време на пътни тестове. Семейният кросоувър ще е брат на Dacia Bigster, а подробности за него бяха р ...11.05.20252 897
-
Renault добавя мощност към Captur и SymbiozФренският автомобилен производител Renault представи актуализирана хибридна трансмисия E-Tech от ново поколение под индекс 160, която е проектирана ед ...07.05.20252 626
-
Автомобилите Renault ще се отличават с уникален звук, създаден от Жан-Мишел ЖарФренският автомобилен производител продължи партньорството си с композитора Жан-Мишел Жар, за да разработи уникален звук за автомобили с марка Renault ...11.04.20253 360
-
Тествахме възродения Ford Capri (вижте и колко струва у нас)Падуа, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Новият електрически SUV Ford Capri предизвика голям фурор още с появата си. Не можем да с ...07.04.202515 593
-
Тествахме най-голямата и най-мощна Dacia. Вижте и колко струва у насМарсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. След премиерата си в края на миналата година в Париж, Dacia Bigster вече е готова за ...27.03.202557 003