Падуа, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Новият електрически SUV Ford Capri предизвика голям фурор още с появата си. Не можем да си спомним друг случай, когато нов модел е накарал автомобилната общественост да бъде толкова раздвоена. Мнозина шофьори не са много доволни, че Ford е поставил емблемата на своя емблематичен спортен автомобил върху задната врата на електрически SUV, но голяма част от тях са във възторг от иновацията.
Наследството на Capri е доста солидно. Сега моделът се завръща след почти 40-годишна пауза и със сигурност се различава значително от оригинала. От Ford обаче казват, че този нов модел е колата, каквато Capri щеше да стане, ако беше останал в постоянно производство, а дори специалистите стигат дотам, че го наричат „спортен автомобил, изпълнен с душа“. Това според нас не е точно така, но пък от друга страна колата изглежда ефектно и е добър вариант за по-спортно ориентирана "електричка".
Екстериор

Принципно новото Capri има много малко връзки със старото Capri, може би освен лентата на предната решетка и формата на рамката на задния прозорец, но нека не се вкопчваме в миналото. Новият Capri е роднина на новия Ford Explorer, въпреки че е по-дълъг, по-практичен и има по-елегантна форма на купе в сравнение с него.
Любопитно е още, че и двете коли (Capri и Explorer) са изградени върху платформата за електрическите автомобили на Volkswagen, която също е в основата на автомобили като VW ID.5, Skoda Enyaq Coupe, Audi Q4 e-tron Sportback и Cupra Tavascan. Идеята на Ford е да се намалят разходите за разработка, като споделят основата на VW, въпреки че това далеч не е просто упражнение и не представлява само преименуване, тъй като Ford успяват да поставят доста интересен собствен отпечатък върху нещата.

Capri стартира с една опция за батерия с разширен обхват от 77 kWh, която се предлага с един електромотор, както и с модификация с два електромотора, батерия с капацитет 79 kWh и задвижване на четирите колела, които могат да се похвалят с максимален пробег от над 600 километра с едно зареждане. По-евтиният стандартен модел е със заявен пробег от около 400 километра и с батерия с капацитет 52 kWh, но той не беше наличен по време на нашия тест. Ние тествахме основно двумоторната версия в най-наточеното ѝ изпълнение.
Предлагат се две нива на оборудване – Select и Premium. Стандартното оборудване е много щедро, включително електрическа и масажираща седалка на водача, 19-цолови алуминиеви джанти, безключов достъп и огромен 14.6-инчов сензорен екран. Премиум моделите добавят Matrix LED фарове, панорамен стъклен покрив, електрически багажник и тапицерия от изкуствена кожа.

Цените на Capri започват от 80 700 лв. за Select и от 99 200 лв. с ДДС за Premium, а най-наточената 4х4 версия струва 105 000 лв. с ДДС. На хартия новото Capri е по-скъпо от повечето от еквивалентните на Skoda или Volkswagen, но има ли нещо повече в него, за да оправдае цената си?
Интериор
Въпреки че оценихме добре Ford Explorer, той не е най-просторният сред електрическите SUV-та, особено що се отнася до пространството в багажника. Именно това е мястото, с което Capri надминава Explorer, тъй като с дължина от 4.63 м той е с около 20 см по-дълъг от Explorer и това пространство е оползотворено добре.

Има много място и отпред, с широко табло, което помага да се почувствате по-просторно и същевременно комфортно. Отзад мястото също е достатъчно за възрастни пасажери, които могат да седят удобно и разполагат с много място, особено за краката.
Плоският заден под благодарение на неговата EV платформа също означава, че няма трансмисионен тунел, с който да се борите, и следователно можете да разчитате на три почти пълноценни места отзад. Просто пътниците с по-висок ръст трябва да имат едно наум заради скосената линия на покрива в задната част. Отворите на задните врати са по-малки от стандарта, особено по височина, и има вероятност пътниците да си ударят главата в горната част на вратите, но това е присъщо за всички купеобразни кросоувъри.
Багажното пространство и мястото за съхранение са може би двете най-силни страни на Capri. Със своите 572 литра багажникът е най-големият сред електрическите SUV-та в стил „купе“ на тази платформа на Volkswagen, и въпреки скосената линия на покрива има достатъчно място. Багажникът на Capri е с около 100 литра по-голям и от този на Ford Explorer.
Задните седалки също се сгъват в съотношение 60:40 и стават почти напълно плоски. Подът на багажника също може да бъде поставен на две нива, като можете също да използвате част от пода на багажника като вертикален разделител. Има и удобен допълнителен контейнер за съхранение. Един недостатък е изключително крехката долна кора, правеща пода равен, която се усеща така, сякаш може да се счупи във всеки един момент.

Има и огромно количество място за съхранение, особено отпред. Централната конзола е масивна, с няколко подвижни елемента, в зависимост от това колко място ви трябва за съхранение на вещи. Повечето от тях също могат да бъдат скрити от погледа, което ние одобряваме. Плъзгащият се сензорен екран съдържа зад себе си интересна "жабка".
Двигател и ходови характеристики
Задвижването на Capri е познато на всеки, който е прекарал известно време в проучване на електрическите автомобили на Volkswagen. Capri е построен с помощта на същата MEB платформа като VW ID.5 и Skoda Enyaq, така че споделя двигателите и батерийните пакети на тези автомобили.

Базовата версия на модификацията с по-голямата батерия се нарича Extended Range RWD и използва 77 kWh батерия и един електромотор с 286 к.с. на задната ос. Той може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 6.4 секунди и има максимален пробег от 627 км.
Над него е позициониран моделът Extended Range AWD, който добавя електрически мотор на предната ос, за да увеличи системната мощност до 340 к.с. Допълнителният мотор намалява времето за ускорение от място до 100 км/ч до 5.3 секунди, като този силов тракт е комбиниран с малко по-голям пакет батерии от 79 kWh, което означава, че обхватът пада само до 592 км.

Въпреки че карахме най-наточената версия с два електромотора, трябва да кажем, че това не е спортна кола, колкото и маркетолозите на Ford да настояват за това. За да бъдем честни към Ford, ще кажем, че според нас настройките на Capri са отлични и чрез тях специалистите на марката успяват да подобрят платформата MEB. Колата е доста по-приятна за управление в сравнение със своите "братя" с марки Volkswagen и Skoda.
Ford дава на Capri една идея по-твърдо окачване, дължащо се на малко по-твърди пружини и нова система за контрол на сцеплението, като всичко това прави колата да се чувства "по-остра" и доста по-приятна за шофиране. Така Ford успява да постави собствен отпечатък върху начина, по който Capri се движи.

Нашето мнение е, че това е най-добрият електрически SUV за шофиране на платформата MEB, оставайки по-водоравен в завоите. Колата е приятно динамична и много стабилна, особено със своята двумоторна задвижваща система, която тествахме. Тествахме 4х4 версията на Capri и в лека пресечена местност и бяхме впечатлени от това колко способен е този автомобил, дори със стандартните си гуми.
Шофирането е много добро, но не е перфектно. Автомобилът се чувства тежък, особено при спиране, като главна вина за това има неинформативният педал на спирачката, който може да затрудни доста плавното спиране на Capri. Това обаче е недостатък, споделен с всички Volkswagen-и на тази платформа.
Заключение и цени

Ако търсите стилен електрически SUV, Ford Capri със сигурност си заслужава вниманието. Поразително е да го гледате както отвътре, така и отвън, с изобилие от технологии и потенциално обширен електрически пробег. Просторният интериор на Capri го прави по-полезен като голяма семейна кола от по-малкия Ford Explorer и се управлява по-добре от други автомобили, построени на същата платформа на Volkswagen.
Просто не се заблуждавайте от маркетинга на Ford, това не е спортна кола, а по-скоро компетентен SUV, и ако се решите на тази покупка, търсейки машина на времето, която ще ви пренесе обратно в 80-те години на миналия век, ще останете разочаровани. В противен случай Capri ще ви очарова със своя огромен багажник, комфорт в купето и изобилие от стандартно оборудване. Моделът със задвижване на четирите колела е бърз по права линия и като цяло се управлява по-добре от другите автомобили на тази платформа на VW, което обаче идва с една идея по-високи цени.

Свързани новини
-
Ford се сбогува с последния си хот хеч: обратното броене започнаТихомълком стана ясно, че поръчките за Focus ST във Великобритания са затворени. Ford потвърди, че не се приемат нови поръчки за хот хеча, но дилърите ...02.06.20251 187
-
Тествахме новото Mini Cooper S във версия кабриолетМюнхен/Комо. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Mini Cooper S Кабриолет отдавна е синоним на забавление, стил и усещане за свобода, а най-н ...01.06.20257 026
-
Тест и БГ цени на новото Renault 4Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. След доста време на спекулации и очаквания, новото Renault 4 най-накрая влиза в про ...21.05.202521 074
-
Ford патентова нова технология, която автоматично ще подготвя колата за измиванеАмериканският автомобилен гигант Ford Motor Company продължава да се фокусира върху иновациите и комфорта на водача, което за пореден път се потвържда ...09.05.20251 328
-
Тест и БГ цени на новата шведско-китайска кола на Lynk & CoБохин, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Много специалисти твърдят, че електрическата революция се отлага и колите с ДВГ отново ...14.02.202534 288
-
Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у насБолоня, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Карахме новото Subaru Forester, което представлява сериозна актуализация на модела, пусн ...24.12.202437 279