Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
След премиерата си в края на миналата година в Париж, Dacia Bigster вече е готова за серийно производство и първите екземпляри бяха изкарани на пътя. Екипът ни, естествено, се възползва от възможността да направи първи тест на новата, най-голяма и най-мощна Dacia. Румънците бяха организирали пробното шофиране във Франция, където ние се запознахме обстойно с новата кола с повишена проходимост. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор и интериор

Времената, когато "дачиите" бяха определяни като автомобили без дизайн, отдавна отминаха. Сега румънските коли впечатляват с доста атрактивен външен вид. Но никоя Dacia не е изглеждала толкова впечатляващо, колкото Bigster – най-малкото защото никоя не е толкова голяма.
Със своите 4,57 метра дължина той е дори с два сантиметра по-дълъг от седемместния Jogger, а със своите 1,81 метра широчина е с 3 см по-широк. Освен това е с 3 см по-висок от Jogger.

Но малката разлика в размерите не означава, че Bigster е идентичен със седемместната Dacia. Той просто е много повече кола. Всъщност Bigster се позиционира в по-горния автомобилен клас – по-масивен е и е истински кросоувър. Седиш по-високо, по-удобно, имаш повече пространство и, въпреки че целият интериор е от твърда пластмаса, изглежда по-качествен.
Някои хора може би се чудят защо сравняваме Bigster с Jogger, а не с Duster. И въпросът е основателен. Все пак Bigster е SUV, също като Duster. Bigster обаче е значително по-големият брат – с разлика от 23 сантиметра в дължината. По габарити и функционалност е доста по-близък до Jogger, макар да не разполага със седемместна версия.

Факт е, че в Bigster има много място. Багажникът побира до 667 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки (които се освобождават с дистанционно) достига чудовищните 1 937 литра. Това обаче важи само за версиите с предно предаване – при задвижването на четирите колела и хибридната версия товарният обем е малко по-ограничен. Въпреки това, дори хибридът разполага с цели 550 литра товарно пространство.

Отстрани има малко, но силно LED осветление за багажника, което може да се сваля и да се използва като фенерче. Освен това държачът може да носи и други практични аксесоари.

Друга интересна екстериорна приумица е скритата дръжка на задната врата, разположена до прозореца. Изглежда добре и е функционална, но едва ли някой би си помислил, че Bigster е автомобил с две врати. А и няма нужда да се крие задната седалка, защото дори по-високи пътници ще я намерят за много удобна, с достатъчно пространство за коленете и главата.

Bigster също оправдава репутацията си на флагман и на предните седалки. Седалките са удобни, макар и без силно изразена странична опора. Скоростомерът е 7- или 10-инчов дисплей, а в центъра на арматурното табло стандартно е монтиран 10-инчов сензорен екран. Повечето контроли са дигитални, но бутоните на волана са аналогови, а под дисплея има удобен панел с бутони за климатика.
Двигател и ходови характеристики
Базовата версия на модела разполага с 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател с мощност 140 к.с., допълнен с 48-волтова мека хибридна технология и ръчна шестстепенна скоростна кутия. Двигателят, наречен TCe 140, дебютира в автомобил с марка Dacia. Той е икономичен, но му липсва малко динамика.

Оптималният вариант според нас е Hybrid 155 – по-мощен пълен хибрид, който осигурява по-добра динамика. Само този двигател може да се комбинира с автоматична трансмисия. Bigster обаче няма 4х4 версия при този мотор, тъй като той е предназначен основно за градско и шосейно шофиране.
Единствената версия със задвижване на четирите колела е TCe 130 4x4, която разполага с 1,2-литров трицилиндров двигател с 48-волтова мека хибридна система и мощност 131 к.с.. Благодарение на клиренса от 22 сантиметра, дори стандартните версии са подходящи за леки офроуд терени.

Що се отнася до возията, тя е мека и комфортна, идеална за дълги пътувания. Инженерите на Dacia са се постарали да запазят баланса – въпреки удобното окачване, колата стои стабилно в завои и кренът е минимален за този клас автомобили. Още нещо – шумоизолацията е на отлично ниво, което не беше характерно за предишните модели на Dacia.
Заключение и цена
Отвън Dacia Duster изглежда много по-престижен от претрупания с пластмаса интериор, който обаче, както вече споменахме, не изглежда никак зле. И това може да бъде простено на най-големия SUV на марката, тъй като салонът минава за здрав и определено много добре проектиран.

Освен това, къде можете да получите напълно оборудван компактен SUV със задвижване на всички колела в C-сегмента, включително всички екстри и специална боя за 55 000 лева? Ето и цялата ценовата листа на новия Bigster, която едва ли се нуждае от коментар.

За относително малко пари (предвид цените на конкурентите) получавате "много кола". И последно, но не и по важност. Съвсем скоро, през юни, се очаква и двугоривна версия с фабрична газова уредба, която според нас е най-добрата алтернатива за икономично шофиране.
Свързани новини
-
Dacia Sandero ще получи някои дизайнерски елементи от BigsterХечбекът Dacia Sandero, който много скоро след като се появи на европейския автомобилен пазар, се превърна в най-продавания модел на континента, ...27.06.20251 723
-
Тествахме как се справя извън пътя новата Dacia Bigster 4x4 (плюс БГ цена)С представянето на Dacia Bigster, марката прави голяма крачка напред в сегмента на компактните SUV автомобили, предлагайки не само простор и практично ...18.06.202516 519
-
Шефът на Dacia призовава Европа да спре да „тормози“ шофьоритеГлавният изпълнителен директор на Dacia Дени льо Вот отправи остра критика към настоящата автомобилна индустрия, заявявайки, че производителите на авт ...09.06.202516 279
-
Новата Dacia Bigster с АГУ и с пробег от 1 450 км с едно зарежданеВчера, на 3 юни 2025 година, в Европа официално стартираха продажбите на новата версия на кросоувъра Dacia Bigster, обозначена като G-140. Производите ...04.06.202533 368
-
Тествахме новото Mini Cooper S във версия кабриолетМюнхен/Комо. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Mini Cooper S Кабриолет отдавна е синоним на забавление, стил и усещане за свобода, а най-н ...01.06.20258 527
-
Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)Напоследък тестовете ни на нови автомобили включват предимно електрически или електрифицирани коли. И това е така, защото на пазара се появяват основн ...19.05.202520 698