Тема: Тест драйв

19 552

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

  • cupra
  • terramar
  • тест

Моделът Terramar 2.0 TSI (265 к.с.) е спортният връх в гамата на SUV-тата

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас) - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Напоследък тестовете ни на нови автомобили включват предимно електрически или електрифицирани коли. И това е така, защото на пазара се появяват основно такива автомобили. Сега обаче акцентираме на един нов SUV, който разполага с мощен двигател без електрическо подпомагане.

Става дума за Cupra Terramar с 265 к.с. , която е предназначена да бъде най-спортната и динамична опция за тези, които предпочитат традиционен бензинов двигател пред plug-in хибрид или елекромобил. Тя се позиционира като върхов модел сред изцяло бензиновите варианти, предлагайки комбинация от мощност, пъргавина и технологични предимства. Ето и нашите впечатления.

Екстериор

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Външният вид на Cupra Terramar няма да остави равнодушни повечето хора. Той е екстровертен и разпознаваем. От пръв поглед Cupra Terramar заявява своето присъствие. Този автомобил е проектиран в новия дизайнерски език на Cupra, включващ характерни акценти в меден цвят, остър "нос на акула" и отличителна светлинна графика.

Предните HD матрични LED фарове и цялостната задна LED светлина с интегрирано 3D Cupra лого и осветен надпис "Terramar" допринасят за уникалния и разпознаваем вид на модела. Отстрани силуетът е малко по-консервативен в сравнение с агресивните предница и задница, но цялостното впечатление е за динамичен и модерен автомобил.

Интериор

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Вътре Cupra Terramar предлага смел и отличителен интериор, съчетаващ висококачествени материали с характерни медни акценти. Централен елемент е 12.9-инчовата инфотейнмънт система, която, макар и с много функции, може да изисква малко свикване с екранните контроли. За щастие, Cupra са добавили някои физически бутони на волана за бърз достъп до важни функции, което е подобрение спрямо някои други модели на VW групата.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Седалките са удобни, като имитират тип "кофа", но по-скоро са комфортни, отколкото състезателни седалки. Предлагат се опции за тапицерия от рециклирани материали, които наподобяват кожа, но качеството им не е върховно. Иначе пространството за пътниците е добро, особено отпред. Отзад има място за двама, но в класа, в който е позициониран Terramar, то е по-малко отколкото в конкуренти, като Tiguan и Kodiaq. Багажникът предлага добър обем, като може да се регулира чрез плъзгане на задните седалки. Накратко вътрешното пространство е футуристично, но с известни компромиси

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Тази модификация е оборудвана с 2.0-литров TSI (турбо бензинов) двигател, който генерира 265 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е същият двигател, който се използва и в други спортни модели на Volkswagen Group, включително Golf GTI, което гарантира доказана производителност. И тази мощност наистина се усеща, предавайки се на колелата чрез седемстепенна автоматична DSG скоростна кутия, която пък ни направи впечатление със своите бързи и плавни превключвания.

Всички версии с 265 к.с. идват със системата 4Drive на Cupra (еквивалент на 4Motion на Volkswagen), осигуряваща задвижване на всички колела. Това е ключово за подобряване на сцеплението и стабилността, особено при динамично шофиране и в неблагоприятни пътни условия и е задължително за толкова мощен автомобил. Ускорението на Cupra Terramar от 0 до 100 км/ч става за впечатляващите 5.9 секунди. Това го прави най-бързата модификация на Terramar в момента, предлагайки значително по-спортно усещане в сравнение с базовите версии. Максималната скорост достига 243 км/ч.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Усещането при шофиране е подчертано спортно, но не причинява дискомфорт. Тази версия е настроена да осигурява баланс между спортно усещане и комфорт. Въпреки че е SUV, Terramar предлага добро сцепление и предвидимо поведение на пътя, отчасти благодарение на адаптивното окачване (DCC - Dynamic Chassis Control), което може да се регулира между комфортен и спортен режим. Усещането от волана е добро, макар да му липсва част от директността, която имаше Cupra Formentor. Въпреки това, за един семеен SUV, динамиката е на много високо ниво.

Заключение и цени

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Това е най-доблото от най-новата Cupra и естествено си има своята цена. Версията с 265 коня има интегрирани всички високотехнологични функции, като сред тях впечатление правят 12.9-инчовата инфотейнмънт система, дигитално табло и множество системи за подпомагане на водача. Или с други думи Cupra Terramar 2.0 TSI с 265 к.с. е идеална за шофьори, които търсят по-динамичен и бърз семеен SUV и предпочитат традиционен бензинов двигател пред хибридна или електрическа опция, като не правят компромис със задвижването и могат да се възползват от предимствата на задвижването на всички колела.

Тази версия предлага силен баланс между производителност, комфорт и функционалност, което я прави много привлекателна опция в класа на компактните и средни SUV-ове с изразен спортен характер. А що се отнася до цената, то както вече споменахме, тя не е никак ниска. цената. За версията Terramar 2.0 TSI с 265 к.с. (195 kW) и 7DSG Start/stop 4DRIVE OPF бензин базовата цена е 101 380 лв.

Важно е да отбележим, че това е стартовата цена за този конкретен двигател и конфигурация. Крайната цена може да се увеличи значително в зависимост от избраното ниво на оборудване, като нашата тестова кола, която виждате на снимките е с цена от 120 000 лв. Но пък базовата цена на Cupra Terramar в България стартира от 81 010 лв, което предвид "новото нормално" превръща модела в атрактивно предложение.

Тествахме най-мощната бензинова Cupra (вижте и цените ѝ у нас)

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.

Свързани новини