Американската компания Nikola Motor обяви началото на серийното производство на камионите Tre BEV, като конвейерите заработиха на 21 март, тази година. Така стартъпът успя да изпревари Tesla с прочутия си електрически камион Semi. Както уверяват представителите на марката, това все още не е пълния капацитет на производство. Пълномащабното такова стартира през юни 2023 година в германския град Улм.
Nikola Motor направи 40 предсерийни камиона Tre BEV преди началото на серийното производство на 21 март, 18 от които бяха изпратени на клиенти. Други 22 са на финални тестове, след което също ще бъдат доставени на клиентите.

По време на презентацията ръководителите на компанията обявиха плановете на марката да достави между 300 и 500 електрически камиона до края на годината, като очакват приходи от 90 до 150 милиона долара. Очаква се доставките да започнат през второто тримесечие на тази година, когато критичните компоненти станат по-лесно достъпни.

Nikola вече е започнала да доставя камионите Tre BEV до дилъри в няколко американски щата. Сред тях са калифорнийската Quinn Cat, Alta Equipment Group от Аризона и Wagner Equipment от Колорадо.

Припомняме, че Nikola Tre BEV е построен на оригинална платформа, а пробегът на камиона с едно зареждане достига 563 километра. С 350 kWh DC бързо зареждане от 10 до 80%, батерията може да се зареди за 100 минути. С капацитет на зареждане от 175 kWh тази времето се удължава до 200 минути. Мощността на електрическият силов тракт е 645 конски сили.

От Nikola казват, че ще доставят петстотин Tre BEV тази година поради недостиг на части Иначе, заводът в Аризона вече може да произвежда до 2 400 камиона на две смени. И това е далеч от границата, защото впоследствие компанията възнамерява да увеличи тази цифра до 20 000 единици.
Свързани новини
-
Камионите в България - с грижа към околната среда и икономията на горивоБлизо 6000 души - професионалисти и фенове на тежките машини – преминаха през откритите площи на Международния панаир – Пловдив, за да раз ...24.06.20229 027
-
Електричество или дизел?Тежките и лекотоварните превозни средства, включително автобусите, са отделили 1/3 от емисиите от трафика през предпандемичната 2019-та година. Очаква ...10.06.202217 294
-
Какво вижда "тираджията" от мястото си в шофьорската кабинаДа имаш очи и на тила си е изключително полезно, особена ако шофираш в трафик и караш голям камион. Не става дума за свръх интуиция, а за видимост на ...30.05.202240 437
-
Български стартъп ще разреши шофьорската криза в ЕвропаЩе бъде ли решена широко дискутираната напоследък в цяла Европа криза за професионални шофьори? Този въпрос си задават много от специалистите в бранша ...18.11.202118 209
-
Електрическите камиони Nikola ще се произвеждат в завода на IvecoАмбициозният американски стартъп Nikola откри нов завод, който стартира в сътрудничество с италианския индустриален концерн Iveco. Съоръжението в Улм ...16.09.20219 016
-
Какво се случва с електрическите TIR-ове?Елементарният отговор на този въпрос е: Към момента - нищо, но сега, на сцената се появи нов играч. Става дума за американски стартъп в областта на ел ...21.10.20207 171