Основана през 2015 г., американската компания Bollinger стана известна на широката публика с концептуалния всъдеход B1 и пикапа B2. Тези превозни средства имаха много забележителен ъгловат вид в духа на Land Rover Defender или Ineos Grenadier. Тези машини обаче няма да видят бял свят, както Робърт Болинджър съобщи лично на своя уебсайт:
„Започнахме през 2015 г. с мечтата да създадем най-добрите превозни средства на планетата. Скоро след това показахме всъдеходите B1 и B2 със задвижване на всички колела. Вложихме безброй часове упорита работа, за да създадем нещо, с което всички сме много горди. Днес обаче отлагаме тяхното развитие, за да се съсредоточим върху търговските си превозни средства."

Ръководителят на компанията не навлиза в подробности, но споменава "решение, променящо живота", обяснявайки, че само с него, компанията ще може "да продължи да развива своите технологии и да окаже реално въздействие върху бъдещето на околната среда на автомобилната индустрия“.
Серийното производство на B1 и B2 беше обещано да започне през 2020 г. И двата модела трябваше да бъдат оборудвани със силов тракт от два електромотора със системна мощност 623 конски сили и 906 Нм въртящ момент. Ускорението до "сто" беше планирано за 4.5 секунди. Батерия с капацитет от 142 kWh трябваше да осигури пробег от около 322 километра с едно зареждане.

Така Bollinger се отказва от производството на леки автомобили и се фокусира отново върху електрическите търговски превозни средства. Това несъмнено ще позволи на компанията да се развива по-бързо и дори да възобнови развитието на проектите B1 и B2 в бъдеще.
На тези, които вече са платили за предварителната поръчка за автомобилите, е обещано парите да бъдат върнати. В съобщението си Робърт Болинджър благодари на тези хора за подкрепата и увери, че „предстоят още много интересни неща“.

Свързани новини
-
13-литров дизел: последният дизелов двигател на MANВ Нюрнберг в края на март завърши изграждането на усъвършенстван производствен цех, наречен Сommon Base Engine, който е проектиран и създаден за произ ...19.04.20238 087
-
Електричество или дизел?Тежките и лекотоварните превозни средства, включително автобусите, са отделили 1/3 от емисиите от трафика през предпандемичната 2019-та година. Очаква ...10.06.202217 294
-
По-рано от Tesla: Nikola започна производството на електрически камиониАмериканската компания Nikola Motor обяви началото на серийното производство на камионите Tre BEV, като конвейерите заработиха на 21 март, тази година ...28.03.20226 942
-
Защо TIR-овете дразнят всички на пътяОгромните камиони са неразделна част от трафика във всяка страна, те доставят всички стоки, които купуваме всеки ден. Но това не ни пречи да не харесв ...10.03.202234 756
-
Може ли стар "джип" да се превърне в електромобил? (ВИДЕО)Калифорнийската компания Zero Labs, за която вече говорихме във връзка с проекта за преобразуване на класическия Ford Bronco в електрическа тяга, пред ...10.12.20204 450
-
Най-добрите автомобили за теглене на тежки караваниАвтомобилните експерти от сайта kbb.com публикуваха списък с най-добрите джипове за теглене и транспортиране на каравани, чиято цена не надвишава 20 0 ...09.12.202024 728