Проучване, проведено от ACF сред над 1500 шофьори, разкри разлики във възприятието за новостта между различните поколения и преживяванията при покупка.
На фона на високата цена на новите автомобили, мнозина се интересуват от почти нови автомобили, на възраст до две години и с нисък пробег. От началото на годината гледанията на подобни обяви са се увеличили с 37%, а обемът на офертите се е увеличил с 61%.
Възприятието за новост зависи не само от пробега, но и от възрастта на собственика. Младите автомобилисти често правят компромиси, докато по-опитните шофьори се придържат към строги ограничения, считайки за нова кола само тази, която е напуснала автосалона преди по-малко от година и има пробег до 10 000 км.
Почти 36% от анкетираните са заявили, че автомобилът престава да бъде нов за тях веднага след като напусне дилърството. Въпреки това, повече от една четвърт от най-младите собственици на автомобили, на възраст между 18 и 25 години, продължават да смятат колата си за нова през първите три години.
Километраж или възраст?
76% от анкетираните посочват пробега като основен критерий за новост. Шофьорите на възраст 36-45 години са по-стриктни по отношение на това - 81%. В същото време, сред младите хора на възраст 18-25 години, само 65% считат пробега за основен фактор. 30% от участниците в анкетата пък смятат, че един автомобил може да остане нов дори с пробег от 20 000 км, ако е в отлично състояние.
Има разлики между различните възрастови групи по отношение на автомобилите с тестово шофиране и автомобилите с един собственик. 72% от шофьорите под 35 години са склонни да приемат почти нов автомобил само в безупречно състояние и с минимален пробег.
В същото време, сред анкетираните над 55 години, една трета са склонни да приемат по-стар автомобил за нов, ако е бил редовно обслужван и не показва признаци на ремонт.