Пазарът на електрически превозни средства продължава да се развива динамично, като често носи изненади както за производители, така и за потребители. Един скорошен случай, който предизвика дискусии, е значителното обезценяване на Volkswagen ID. Buzz, модел от първа серия, който е продаден на търг за почти 11 000 долара под препоръчителната си продажна цена, след като е изминал едва 640 километра. Този конкретен ID. Buzz е бил модел 4Motion, боядисан в Mahi-Green и Candy White, с интериор в цветовата палитра Dune, отопляеми капитански столове на втория ред и масажиращи електрически регулируеми предни седалки, първоначално оценен от Volkswagen на 72 385 долара.
Случаят е особено забележителен, защото демонстрира бързата загуба на стойност на автомобил, който е бил купен само пет месеца по-рано, през февруари тази година. За пет месеца превозното средство е изгубило 15% от първоначалната си стойност, въпреки ниския си пробег и множеството премиум функции. Това е в ярък контраст с първоначалния пазарен ентусиазъм, когато дилърите често добавяха надценки, достигащи до 35 000 долара, при стартирането на ID. Buzz.
Бързото обезценяване на ID. Buzz на този търг повдига въпроси относно дългосрочната стойност на определени електрически превозни средства и поведението на пазара. Докато някои EV модели запазват стойността си сравнително добре, други могат да претърпят бързо обезценяване, особено когато първоначалното търсене, подкрепено от дилърски надценки, започне да спада. Този случай може да послужи като предупреждение за потребителите, които обмислят закупуване на нови електрически автомобили, особено тези, които се продават над препоръчителната цена.
Авторът на статията предполага, че този резултат от търга може да послужи като силен аргумент за потенциалните купувачи, които търсят да договарят цените за нови модели ID. Buzz при дилъри. Фактът, че автомобил, почти нов и напълно оборудван, е загубил толкова много стойност, може да даде предимство на потребителите в преговорите, позволявайки им да избягват плащането на прекомерни надценки. Това е важен сигнал за пазара, който показва, че първоначалният "хайп" около определени EV модели може да не се превърне в трайна висока стойност при препродажба.
Общото послание е, че тази "подстрижка" в стойността (buzzcut) трябва да накара потенциалните купувачи да преосмислят плащането над препоръчителната продажна цена за автомобила. Пазарът на употребявани електрически превозни средства става все по-зрял и данните за обезценяване като тези за ID. Buzz са ценен ресурс за информирани решения за покупка. Потребителите трябва да бъдат внимателни и да проучват пазарните тенденции, преди да инвестират в нови EV модели, особено ако първоначалните цени са значително завишени.