Axalta, компания за течни и прахови покрития, публикува проучване за популярността на автомобилните цветове сред потребителите през 2021 година. В проучването са участвали повече от 4 000 души на възраст от 25 до 60 години от Китай, Германия, Мексико и САЩ. Според проучването в 88% от случаите цветът е бил ключов фактор за вземане на решение за покупка.
Китай:

99% от анкетираните казват, че цветът на новата кола е много важен за тях. Най-популярните цветове в тази страна са бялото (29%) и черното (26%). 64% от анкетираните отбелязват, че ако няма желания цвят, биха помислили за автомобили от друг производител. 93% от анкетираните от тази група избират цвят сами и само 7% разчитат на съвети и помощ отвън.
Германия:

За 83% от анкетираните цветът е важен фактор при закупуването на кола. 63% от анкетираните сами избират цвят, а 37% се консултират с членове на семейството. 32% от анкетираните предпочитат черното, второто място в тази страна е синьото (16%). Германските собственици на автомобили вярват, че черното е символ на елегантност, а синьото е символ на стабилност. Малко над една четвърт от участниците в проучването на този пазар (27%) притежават компактни черни автомобили.
Мексико:

В Мексико цветът на колата е важен за 90% от анкетираните. Най-популярният цвят е червеният, той е предпочитан от 22% от анкетираните. Четирима от десет заявяват, че ако няма подходящия цвят, ще обмислят закупуването на автомобили с различна марка. Според проучването 64% от анкетираните карат седани. Проучването установи още, че респондентите от Мексико свързват червеното с елегантност, докато синьото предизвиква положителни емоции.
САЩ:

Цветът на автомобила е важен за 79% от анкетираните. 82% от анкетираните казват, че сами избират цвят, а 53% казват, че семейството им има повече от една кола. Тук черният цвят се счита за най-популярния, но собствениците на големи автомобили избират по-ярки цветове - син (втори в класацията) и червен (трети). За американските участници в проучването синьото предизвиква положителни емоции, докато червеното олицетворява духа на приключението.
Проучването също така анализира предпочитанието към типа покритие и присъствието на ефектни частици. Покритията с гланц са фаворити на всички проучени пазари, с изключение на Китай. В Китай обаче предпочитанията бяха разделени почти по равно - (48% за цвят с блясък и 52% за матов).
Свързани новини
-
Най-предпочитаните цветове на коли според жените са...Интересно проучване, направено сред близо 25 000 жени - водачи на моторни превозни средства, показва какъв цвят кола предпочита нежната половина от чо ...08.08.20233 791
-
Ще си купувате кола: Вижте кои са автомобилите с най-добра шумоизолацияОбикновено при избора на автомобил се обръща внимание преди всичко на мощността, вместимостта, дизайна и оборудването. Но звукоизолацията също е важна ...30.08.202123 783
-
Ключови моменти по отношение на пътната безопасност, които всеки шофьор трябва да знае (ВИДЕО)Финалният епизод на Safety Bri4ka Academy представя ключовите моменти от поредицата и всички 11 серии през последната година. Филип и доц. Димитър Или ...30.08.20217 198
-
Какви на цвят автомобили предпочитат женитеВ проучването взимат участие над 7 500 респонденти.Независимо от пола, купувачите на нови автомобили са по-склонни да избират бели, черни и сребърни ц ...16.06.20215 146
-
Знаете ли защо автомобилите ще поскъпват?Отговорът на този въпрос на "пръв поглед" е елементарен. Поради поскъпването на всички части и компоненти, от които са произведени автомобил ...29.05.202112 481
-
Мнението на Renault за автомобилните цветовеВъпреки все по-широката гама от екстериорни цветове, т. нар. „неутрални“ цветове като бяло, черно и сиво са най-популярните за купувачите ...20.04.20215 046