3 613

Седем основни грешки при поддръжката на каросерията на автомобила

  • полиране на боя
  • съвети

По-добре е полирането да се остави на професионалисти

Седем основни грешки при поддръжката на каросерията на автомобила - 1
Снимка:Shutterstock
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

В преследване на икономии, българските собственици на автомобили често изоставят професионалните автомивки и центровете за детайлинг в полза на собствени методи за грижа. Както обаче се оказва, подобни „спестявания“ могат да имат катастрофални последици за боядисаното покритие. сега ви показваме седем типични грешки, които собствениците на автомобили правят, когато се грижат сами за каросерията на колата си:

1. Измиване на колата с домакински препарати (например с веро)

Домакинските продукти съдържат агресивни повърхностноактивни вещества и основи, които разрушават защитния слой на боята, правейки я матова и уязвима към окисляване. Необходимо е да се използват само специализирани автомобилни шампоани с неутрално pH, които нежно почистват каросерията, без да увреждат защитния слой.

2. Използване на абразиви за премахване на замърсявания

Грубите пасти и твърдите гъби оставят микродраскотини, които с течение на времето премахват блясъка и водят до избледняване на боята. За упорити петна използвайте безконтактни почистващи препарати или меки гъби, а полирането е по-добре да поверите на професионалисти.

3. Почистване на каросерията от сняг с четка

Влакната на абсолютно всякакви четки надраскат лака с мръсотия и лед, оставяйки мрежа от малки повреди, особено забележими при тъмни автомобили. Продавачите често рекламират четки с меки влакна и гумени стъргалки, убеждавайки, че не вредят на каросерията, но това не е съвсем вярно. Да, натискът, който прилагат, може да е по-слаб, но тъй като под снега по колата има мръсотия и лед, абсолютно всякакви стъргалки и четки драскат боята с тях.

4. Нанасяне на полираща паста без предварителна подготовка на повърхността

Ако каросерията не се почисти от прах и мръсотия, полиращата паста ги втрива в боята, увеличавайки щетите. Преди полиране е необходимо старателно да се измие и обезмасли повърхността.

5. Самостоятелно отстраняване на дълбоки драскотини без специално оборудване

Неправилното шлайфане може да износи лака до грунда. В този случай целият елемент ще трябва да се пребоядисва. Малките драскотини могат да се полират, а дълбоките могат да се поверят на автосервизи с бояджийски умения.

6. Използване на киселинни или агресивни химични съединения за почистване на боядисани повърхности

Киселините повреждат лака, което води до локално избледняване на боята и впоследствие до корозия. Използвайте безкиселинни автомобилни химикали или неутрални почистващи препарати, а битумът и смолата се отстраняват със специални съединения.

7. Покриване на тялото със защитни съединения под пряка слънчева светлина

Нагрятият лак лошо абсорбира защитните съединения, а бързото изсъхване оставя следи и петна. полерането или нанасянето на керамично покритие трябва да се правят на сянка или на закрито, след предварително охлаждане на каросерията.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Свързани новини