3 409

Volvo показа бронирания камион FMX 520

  • volvo
  • брониран камион

Звукът му наподобява този на дизелов локомотив

Volvo показа бронирания камион FMX 520 - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

За да се проучат реалното шофиране и други възможности, в Полша е докаран камион Volvo FMX 520 с колесна формула 8x8 и двигател, отговарящ на еко нормите Euro-3 с минимум електроника.

Бронирана версия на камиона Volvo FMX е случайно забелязана близо до Варшава от експерт от 40ton.net . Така за първи път става възможно да се снима подробно военното превозно средство от ново поколение.

Volvo показа бронирания камион FMX 520

За съжаление не е било позволено на експерта да направи снимки вътре в кабината. Въпреки това, той не получава забрана за екстериорни снимки на бронирания FMX 8x8, от което се възползва.

В началото той бил поразен от звука, „който бил напълно различен от всеки съвременен цивилен камион“. Авторът казва, че до кабината на такъв камион имаш усещането, че „стоиш до локомотив“.

Volvo показа бронирания камион FMX 520

В двигателния отсек е вграден 13-литров турбодизел с мощност 520 к.с. с много просто оборудване за формат Euro-3, проста схема на ауспуха и висок накрайник на изпускателната система.

Комплектът за захранване не използва нито ръчна скоростна кутия, нито специализирана хидравлична трансмисия. Вместо това, марката Volvo Defense запазва 12-степенната автоматична трансмисия, добре позната от европейските пътища.

Водачът има значително по-ограничена видимост в сравнение с по-леката, но много по-богата на електроника цивилна версия на FMX 8x8. Тук преобладава бронята на страните, вратите и стъклото, а прозорците са много по-малки по площ.

Volvo показа бронирания камион FMX 520

Сред елементите на военната специфичност, авторът откроява механичното окачване на всичките осем колела, базирано на пружини, и подсилената рама. Интересна характеристика на военната версия са гумите с размер 395/85 R20, единични на всички колела.

Те са свързани към централна система за контрол на налягането и позволяват движението да продължи и след загуба на налягане. Що се отнася до каросерията, там има хидравлична скоба, предназначена за транспортиране на контейнери за обмен, типични за логистиката на НАТО.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.

Свързани новини