65 052

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

  • автобус
  • градски транспорт
  • volvo

Новите рейсове са електрически и са дело на марката Volvo

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Volvo Buses официално започна серийно производство на първото си електрическо двойно съчленено шаси BZRT, проектирано за изключително дълъг 28-метров градски автобус. Производството на това иновативно шаси е организирано във Volvo Buses Latin America, разположено в бразилския град Куритиба. Именно тук компанията внедрява една от най-модерните транспортни инициативи за сегмента на бързия автобусен транспорт - BRT (Bus Rapid Transit), която е базирана на обособени ленти и специално подготвена инфраструктура.

На базата на това шаси вече е сглобен първият автобус, оборудван с каросерия от известния бразилски производител Caio, който има значителен опит в производството на каросерии за обществен транспорт. Основната характеристика на този модел е изключителната му дължина - 28 метра, което му позволява да превозва до 250 пътници едновременно. Това прави новия електрически автобус един от най-просторните сред градските електрически автобуси, предназначени за експлоатация по маршрути с висок интензитет на пътническия трафик.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

Автобусът е с висок под, а вратите са разположени на един метър от земята, което се дължи на изискванията на системата BRT за организиране на качване и слизане на пътници от повдигнати перони. Това решение позволява бързо и ефикасно взаимодействие с пътническия трафик, намалява времето за спиране на всяка платформа и същевременно повишава общата безопасност.

Шасито на Volvo BZRT има четириосен дизайн, където вторият мост е задвижващият. Общото допустимо тегло на такъв автобус е 47 тона, което е впечатляваща цифра за електрически транспорт. Електроцентралата използва два електродвигателя Volvo EPT802, които осигуряват системна мощност от 400 kW. В комбинация с тях е двустепенната автоматична трансмисия Volvo I-Shift, проектирана специално за тежкотоварни автомобили. Благодарение на това, автобусът има високо ниво на енергийна ефективност и плавно движение, дори при максимално натоварване.

Превозното средство се захранва от литиево-йонни батерии NCA (никел-кобалт-алуминий) с общ капацитет 720 kWh. Този обем е разпределен между осем батерийни модула, всеки от които е с капацитет 90 kWh и маса 535 kg. Всички батерии са монтирани под пода на автобуса, което позволява максимално вътрешно пространство за пътниците, като същевременно се оптимизира разпределението на теглото. Бързото зареждане отнема между два и четири часа, в зависимост от параметрите на свързаното оборудване, което позволява автобусът да бъде интегриран в ежедневните транспортни графици без допълнителни прекъсвания или забавяния.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

Важен компонент на новия електрически автобус е интегрирането на съвременни технологии за безопасност като част от програмата на Volvo Buses Zero Accident. Тази инициатива има за цел значително да намали броя на произшествията и нараняванията, свързани с обществения транспорт. Новият автобус е оборудван с интелигентни камери и сензори, които елиминират мъртвите зони около превозното средство. Това е особено важно в гъсто населената градска среда, където рискът от контакт с пешеходци или велосипедисти се увеличава значително. Системата за цифрово наблюдение позволява на водача да реагира бързо на всякакви потенциални заплахи, които иначе биха могли да останат извън полезрението.

Специално внимание заслужава и системата Volvo Dynamic Steering - патентована технология за активно кормилно управление, която осигурява максимална прецизност и лекота при завои и маневри. Това е особено важно за тези изключително дълги превозни средства, където конвенционалното кормилно управление може да не е достатъчно ефективно, особено по тесни улици или при смяна на ленти.

Стартирането на производството на шасита BZRT в Латинска Америка също е от стратегическо значение за глобалното позициониране на Volvo Buses. Според официалното съобщение на компанията, това е първото електрическо двойно съчленено шаси на Volvo, произведено извън Европа. Това демонстрира намерението на марката да засили присъствието си на южноамериканския пазар, където урбанизацията и нуждата от устойчив градски транспорт достигат нови висоти. По този начин Volvo не само демонстрира технологично лидерство, но и всъщност задава нови стандарти в развитието на голям електрически транспорт за мегаполиси.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 32 гласа.

Свързани новини