45 836

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

  • вариаторна трансмисия
  • cvt
  • съвети

Три важни технически характеристики на автомобил със CVT

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии - 1
Снимки: Shutterstock
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Правилната работа на вариатора предполага плавно ускорение на автомобила; за да може този агрегат да изкара обявения ресурс, е необходима по-специфична и най-вече - навременна поддръжка.

Но ако погледнете в специализираните форуми, ще забележите, че многобройни оплаквания от собственици на автомобили със CVT скоростни кутии, които най-често са свързани с техническите характеристики на агрегата.

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

Първият недостатък на CVT е, че ремонтът и поддръжката на такава скоростна кутия да доста скъпи

Това означава, че самите трансмисионни течности са по-скъпи и трябва да се сменят по-често, отколкото при автоматична трансмисия. Препоръчително е маслото във вариатора да се сменя на всеки 20-25 хиляди километра.

Вторият недостатък е, че вариаторът е чувствителен към прегряване

Този вид трансмисия не обича да работи при високи външни температури, както и в градски задръствания. Ако тези характеристики не се вземат предвид и трансмисията редовно се прегрява, експлоатационният живот на този агрегат ще бъде намален и той бързо ще излезе от строя.

Собствениците на автомобили със CVT кутии трябва да избягват и агресивния стил на шофиране

Тоест без рязко ускорение, скоростта трябва да се достига постепенно. За правилната работа на вариатора е необходимо плавно ускорение. Само този подход и редовната поддръжка ще гарантират, че вариаторът ще работи без прекъсване през целия си заявен срок на експлоатация.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 50 гласа.

Свързани новини