Повишеният разход на масло е един от най-честите проблеми при съвременните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Рано или късно абсолютно всеки шофьор се сблъсква с този проблем. Въпреки това има някои двигатели, при които консумацията на масло започва много по-рано, отколкото шофьорът би искал. Още по-лошо е, когато този проблем започне активно да прогресира, влошавайки се с всеки изминат километър. Ето и пет агрегата, които се монтират масово в много от популярните автомобили и които е добре да се избягват при избор на употребяван автомобил.
1. EA888

Четирицилиндровите турбо двигатели EA888 са широко използвани в автомобилите на Volkswagen Group. Става дума за агрегати с обем 1.8 и 2 литра с директно впръскване и турбокомпресор с мощност от 150 до 220 конски сили. Основният проблем на въпросните VAG двигатели са много тънките бутални пръстени и скромните дренажни отвори на буталните канали. Опитът да се направи инсталацията възможно най-опростена води до това, че двигателят започна да харчи масло от литър на 1000 км, почти от нулев пробег. Последвалите опити на специалистите от VAG да коригират ситуацията чрез модернизиране на двигателя, въпреки че подобриха ситуацията, не помогнаха за пълното премахване на проблема.
2. MR20DE

Японските двигатели традиционно се считат за надеждни, но дори и сред тях има някои откровено неуспешни инсталации. Особено що се отнася до консумацията на смазочни материали. Най-яркият пример за това е двигателят MR20DE от Nissan. За разлика от гореспоменатия „VW-шедьовър“, японските двигатели не започват да консумират масло от първите километри. Но след преминаване на границата от 150 хиляди км, двигателят MR20DE започва да консумира около 1 литър на 5 хиляди км. Най-лошото положение е при колите, произведени от 2007 до 2008 година. По-късно проблемът е частично решен чрез няколко надстройки. При колите след 2014-а проблема на практика изчезва.
3. FB/FA

Subaru се смята за надеждна марка, но е трудно двигателите от серията FB/FA да се нарекат успешни в това отношение. FB двигателите започват да консумират интензивно масло при незначителен пробег. Едва след основен ремонт на агрегата, проблемът най-често остава в миналото. Що се отнася до опозитните FA мотори, първите проблеми с тях могат да възникнат и след 5 хиляди километра пробег. Най-лошо е положението при модела двигател FB20/25. Тези мотори са ненаситни по отношение на масло. Известни са случаи, когато шофьорите се оплакват от интензивна консумация на масло, която започва в края на първата година.
4. ZZ

Това е серия японски двигатели от Toyota, която страда от абсолютно същите проблеми като EA888 от VAG, споменат в самото начало - тънки пръстени и скапан дренаж. Например 1.8-литров 1ZZ-FE започва да консумира средно 1 литър на хиляда км след пробег от 35-50 хил. км. Най-често инсталациите от семейството ZZ се намират в автомобили като Toyota Corolla и Toyota Avensis. При 2.4-литровите 2AZ-FE агрегати ситуацията е забележимо по-добра, но техните собственици също гарантират, че ще се сблъскате с разход на масло, когато пробегът наближи границата от 200 хиляди километра. Тези двигатели най-често се виждат на Toyota RAV4 и Toyota Camry.
5. 4A91

Максимално опростеният двигател 4A91 от Mitsubishi с работен обем от 1.5 литра на хартия може да бъде идеален двигател за своя ценови сегмент. Въпреки това, техническата простота не пречи на 4A91 да изразходва поне литър масло на хиляда само след смешните 100 хиляди км пробег. Освен това, за разлика от много други инсталации, разходът на масло на двигателя на Mitsubishi не само се появява, но и напредва изключително ефективно, като постоянно влошава ситуацията. При тези двигатели маслото изчезва не само през цилиндрите, но и през предния семеринг на коляновия вал.
Свързани новини
-
Колко дълго издържат съвременните двигатели без основен ремонт?Съвременните автомобилни двигатели имат среден експлоатационен живот от 200 хиляди км без необходимост от основен ремонт. Данните са от обстойно проуч ...18.05.202533 748
-
Двигателят харчи масло: Основните причиниГоворейки за основната причина за този проблем, експертите отбелязат на първо място липсата на херметичност на уплътненията и гарнитурите, което може ...13.05.20255 083
-
Няколко задължителни пролетни процедури за автомобилаОсвен на гумите трябва да обърнете внимание на състоянието на акумулатора, окачването, както и нивото на маслото, охлаждащата и спирачната течност. То ...13.04.20252 374
-
Три опасни грешки при смяната на зимни гуми с летниРъководителят на отдела за техническа поддръжка към ADAC изброи три основни проблема, които са опасни според него при смяната на зимни гуми с летни. ...06.04.202510 578
-
На всеки 20 000 километра пробег: Една задължителна процедура, без която автомобилът е изложен на рискПовечето собственици на автомобили се ограничават до смяна на гуми през пролетта, но не всеки знае, че има друга задължителна процедура по това време ...27.03.2025100 003
-
Двигателят загрява бавно: причинитеТвърде дългото загряване на двигателя всъщност се явява значителна неизправност в един автомобил, казват специалистите от автосервиза Fit Service. Те ...10.02.20257 616