CVT е вид трансмисия, която е обект на много дебати, въпреки че предимствата ѝ са очевидни: евтина и сравнително икономична. В същото време обаче, този вид скоростни кутии имат редица недостатъци, като сега ви посочваме трите най-големи такива.
Първият е високата цена на ремонта и поддръжката. Маслото в CVT трансмисиите трябва да се сменя на всеки 20 - 25 хиляди км, което е по-често, отколкото в традиционната автоматична трансмисия, и струва повече.
Вторият недостатък е чувствителността към прегряване. Вариаторът не обича високи температури и задръствания. Прегряването може да доведе до бърза повреда на устройството, а ремонтът, както вече споменахме, е доста скъп.
И третият основен недостатък е, че вариаторът не понася рязко ускорение. За да избегнете повреда на скоростната кутия, трябва да ускорявате плавно, особено когато тръгвате от място.