Нерядко се случва от ауспуха на колата да излиза дим. В повечето случаи става въпрос за водна пара, която се получава в студените дни от т.нар. конденз. Но когато димът е "истински", то той подсказва за повреди по двигателя и основните възли и агрегати. Разказваме ви накратко за какво да проверите и каква може да е повредата на бензинова кола според цвета на въпросния дим от ауспуха.
Бял дим

Наличието на бял дим от ауспухната система най-често е свързан с повреда на гарнитурата на главата на двигателя. Когато тя не уплътнява добре охладителна течност прониква в цилиндрово-буталната група. Този проблем може да се превърне в доста сериозен ако не се вземат навременни мерки. Проверете и сменете уплътнението на главата.
Син дим

Синият дим се получава най-често от изгаряне на двигателно масло. Причините може да са в износване на буталните пръстени, които позволяват на маслото от двигателя да проникне в горивната камера. Разходът на масло се увеличава, но и този проблем не трябва да се пренебрегва. Решението е смяна на буталните пръстени.
Черен дим

Този вид дим се получава от непълно изгаряне на горивото, което може да бъде причинено от няколко неща - лошо качество на горивото, проблеми с въздушния поток, дефектни запалителни свещи или недобре работеща бобина за запалване. Така горивото изгаря неефективно и е нужна проверка на запалителните свещи, бобини и горивни инжектори.
Сив дим

Сивият дим е сравнително рядко срещано явление, но при появата му първото което трябва да проверите е дали разходът на масло не се е увеличил или дали турбото (ако колата ви има такова) работи правилно. Трябва и задължително да се прегледа и т.нар PCV клапан, който може да е дефектирал.
Свързани новини
-
Yasa Motors създаде най-лекия двигател в светаБританската компания Yasa Motors, която е част от концерна Mercedes-Benz, официално обяви създаването на най-мощния в света електродвигател по отношен ...20.07.20254 834
-
Няколко задължителни пролетни процедури за автомобилаОсвен на гумите трябва да обърнете внимание на състоянието на акумулатора, окачването, както и нивото на маслото, охлаждащата и спирачната течност. То ...13.04.20252 374
-
Трябва ли да почиствамe инжекциона?Съвременните автомобили, независимо от типа на двигателя, имат сложни горивни системи с високопрецизни инжектори. Осигуряват ефективно разпръскване на ...11.04.20254 819
-
На всеки 20 000 километра пробег: Една задължителна процедура, без която автомобилът е изложен на рискПовечето собственици на автомобили се ограничават до смяна на гуми през пролетта, но не всеки знае, че има друга задължителна процедура по това време ...27.03.2025100 003
-
Пет двигателя от известни производители, които харчат много маслоПовишеният разход на масло е един от най-честите проблеми при съвременните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Рано или късно абсолютно всеки шо ...17.03.202566 441
-
Шест съвета как сами да смените гумите на колата сиВ близко бъдеще много шофьори ще искат да сменят зимните си гуми с летни, но не всеки ще отиде в автосервиз или в т.нар. гумаджийници. Междувременно с ...14.03.20253 685