Mercedes-Benz EQS вече има уникално нисък коефициент на въздушно съпротивление - 0.20 Cd, но сега, с представянето на Vision EQXX стана ясно, че Mercedes може да направи още по-аеродинамична кола. И демонстрира това точно с Vision EQXX . Този технологичен проект постига невероятно нисък коефициент на въздушно съпротивление от само 0,17 и го направи с каросерия, която е дори по-естетически приятна от тази на EQS.
Всъщност Vision EQXX прилича много повече на спортна кола, отколкото на автомобил от средния клас. Това е направо похвално, но също не е изненадващо. В края на краищата, формата на един суперавтомобил има тенденция да бъде доста аеродинамична и ако премахнете гигантските крила и сплитерите, които обикновено ги украсяват ще получите точно Vision EQXX.

Отивайки още по-далеч, дизайнът на Vision EQXX е и доста близък до т.нар. свят на концепциите. Но той изглежда и като автомобил, който Mercedes-Benz могат пуснат в серийно производство. Има дори огледала и дръжки на вратите! Друг въпрос е дали Mercedes ще има смелостта да направи някога подобно нещо серийно?
Към момента компанията не е дала никакви индикации, че ще това ще се случи, но както и да е, този дизайн е достатъчно сериозен, а ние искаме да разберем как дизайнерите и аеродинамичните специалисти са постигнали този уникален коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd.

За начало ще започнем от формата/силуета на колата. Технически Vision EQXX може да е седан с четири врати, но не е оформен като традиционен триобемен автомобил - дизайн, който може да се очаква от S-класа или C-класа .
Това е така, защото традиционният дизайн на седана с три отделни части не е най-ефективната форма, която може да се направи. Главният дизайнер на Mercedes-Benz Гордън Вагенер дори твърди, че електромобилите биха могли да станат причина за края на традиционните седани, каквито ги познаваме днес.

Вижте EQS и EQE като примери, които ни дават отMercedes-Benz. За да бъде по-ефикасна аеродинамиката, е много по-добре да се направи капкообразна линия на покрива, която се стеснява и завършва с рязък "откъсващ" се ръб отзад. Mercedes оптимизира тази форма на сълза именно за EQXX Vision.
Долната линия на покрива в задната част изглежда пряко се врязва пространството за пътниците отзад, и пространството за главите им е компрометирано. Това обаче е малък проблем за компактен автомобил като Vision EQXX, който може да не превозва често пътници отзад, но за автомобили като EQS, които са предназначени да имат луксозни задни седалки, тази линия на покрива трябва да бъде изнесена много по-нагоре.
Свързани новини
-
Подробности за новата, свръхаеродинамична лека колаКитайският концерн Geely пусна третия модел от „зелената“ линия Galaxy. Големият седан E8 има високотехнологичен интериор с редица необича ...10.01.20246 612
-
Най-луксозното SUV на Mercedes "кацна" в София (вижте и цената му)Късно снощи се състоя премиерата на най-новото попълнение в луксозната гама на Mercedes. Става дума за модела EQS SUV, който се явява флагман при елек ...16.12.202247 279
-
Mercedes отново пренаписва правилата. Обещава да отговаря за действията на своя автопилотНовата система Mercedes Drive Pilot, която поема контрола над превозното средство – включително на изцяло електрическия седан EQS – вече е ...25.03.20224 736
-
Сериозни подобрения в осемцилиндровия Mercedes AMG GT 63 S 4matic+Mercedes‑AMG GT 63 S 4MATIC+ (разход на гориво, комбинирано 13.5 –13.0 л/100 км; CO2 емисии, комбинирани 308–295 г/км) получи своите техно ...21.03.20225 925
-
476 и 626 к.с.: Наточената ел. E-Klasse Mercedes-AMG EQE дебютира в две версииЕлектрическият седан Mercedes-Benz EQE, който беше показан през есента на 2021 г. като наследник на E-Klasse, все още не е пуснат в продажба, но вече ...16.02.20224 713
-
Новата Mercedes-Benz Wallbox станция зарежда автомобила дистанционноНовата Mercedes-Benz Wallbox станция зарежда електрическите автомобили и плъг-ин хибридите бързо, интелигентно и удобно. Максималната зарядна мощ на у ...14.02.20222 883