Електрическият седан Mercedes-Benz EQE, който беше показан през есента на 2021 г. като наследник на E-Klasse, все още не е пуснат в продажба, но вече се сдоби с две „наточени“ версии от подразделението AMG. Късно снощи Mercedes-AMG представи електрическите спортни автомобили EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+: първият получи двудвигателен силов тракт с мощност 476 конски сили, а системната мощност на електрическите двигатели на втория е 626 конски сили.

Седаните EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+ получиха по два електромотора, батерия с използваем капацитет от 90.6 киловатчаса, задвижване на всички колела и напълно управлявано шаси AMG Ride Control+ с въздушно окачване. Версиите се различават освен по мощност и по някои технически нюанси.

При EQE 43 4Matic синхронните двигатели са с постоянен магнит и осигуряват общо 476 конски сили и 858 Нм въртящ момент. Такъв седан ускорява от място до 100 километра в час за 4.2 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на около 210 километра в час. С едно зареждане на батерията електрическата кола изминава 533 километра в цикъла WLTP.

За EQE 53 4Matic + е деклариран силов тракт с мощност 626 конски сили, а с опционалния пакет AMG Dynamic Plus мощността на двигателите може за кратко да достигне 687 конски сили и 1000 Нм въртящ момент. Времето за ускорение до "сто" е 3.5 или 3.3 секунди (с AMG Dynamic Plus), а максималната скорост е съответно 220 или 240 километра в час.

В същото време 53 4Matic + има различни намотки и ламинирани статорни пластини за по-висок ток, както и подсилено окабеляване и по-сложна охладителна система. Последната има специални канали в алуминиевия профил на рамката на акумулатора и във вала на ротора на електродвигателя и игления радиатор, които са изработени от висококачествена керамика.

И двете версии на Mercedes-AMG EQE имат няколко налични режима на шофиране, превключването между които променя мощността на електрическия силов тракт. Например в режим Comfort е налична 80-85 процента от мощността, в Sport - 90 процента, а само Sport + осигурява 100 процента. Освен това при Sport и Sport+ колата "кляка" с 15 милиметра, докато при Comfort просветът се регулира автоматично в зависимост от скоростта.

Задните колела на седаните могат да се завиват до 3.6 градуса, увеличавайки маневреността. Задвижването на четирите колела е еднакво и при двете версии. Също така, за „наточените “ Mercedes-AMG EQE са предвидени цифрови светлини, които могат да "рисуват" съвети за навигация по пътя. По желание могат да се поръчат карбоново-керамични спирачки, 22-цолови джанти и Hyperscreen панел в купето, под чието стъкло са комбинирани три екрана.

Стартът на продажбите на обикновения Mercedes-Benz EQE е насрочен за лятото на 2022 г., по това време AMG версиите на EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic + също ще се появят в дилърите. Цените ще бъдат обявени по-близо до старта.

Свързани новини
-
Внимание: Mercedes-ите поскъпват драстичноMercedes-Benz заяви, че предвид новата реалност, очаква силно търсене на автомобили от висок клас, а за да бъдат произведени луксозните автомобили на ...27.04.202249 886
-
Mercedes отново пренаписва правилата. Обещава да отговаря за действията на своя автопилотНовата система Mercedes Drive Pilot, която поема контрола над превозното средство – включително на изцяло електрическия седан EQS – вече е ...25.03.20224 736
-
Сериозни подобрения в осемцилиндровия Mercedes AMG GT 63 S 4matic+Mercedes‑AMG GT 63 S 4MATIC+ (разход на гориво, комбинирано 13.5 –13.0 л/100 км; CO2 емисии, комбинирани 308–295 г/км) получи своите техно ...21.03.20225 925
-
Невероятно, но факт: Новият Mercedes-AMG SL ще бъде оборудван с... двулитров двигателСпоред портала MB Passion Blog, новият Mercedes-AMG SL ще бъде оборудван с двулитров четирицилиндров двигател. Субкомпактният двигател ще се появи под ...01.03.20225 252
-
Mercedes-ите в Русия рязко поскъпнахаАвтомобилите Mercedes-Benz рязко поскъпнаха в Русия. През последния уикенд на февруари почти всички модели на немската марка добавиха двадесет процент ...28.02.20227 331
-
Mercedes отново изпревари всички: пуска автопилот от трето ниво по пътищата още тази годинаПрез декември миналата година Mercedes-Benz стана първият автомобилен производител, който получи официално правителствено одобрение за въвеждането на ...27.02.202210 936