Първото поколение на BMW X5, с обозначение E53, дебютира през 1999-а и оттогава остава един от бестселърите на марката. С предстоящия дебют на следващото поколение модели Neue Klasse, включително iX3 и седана 3 Series, премиерата на по-голям X5 също не е далеч.
Както отбелязват експерти, кросоувърът от ново поколение ще се предлага във версии с двигател с вътрешно горене, плъгин хибрид, като електромобил и най-вероятно дори с водородно задвижване. Системата за задвижване на всички колела xDrive на марката ще бъде включена в цялата моделна гама, вероятно като стандартно оборудване, предвид позиционирането на автомобила и потенциалните му конкуренти.
Прототип на модела вече е забелязан да прави тестове по обществени пътища и на пистата Нюрбургринг в Германия. Очаква се новият X5 да бъде представен някъде в средата на следващата година, като първите доставки до клиенти ще започнат в началото на 2027 година.
Докато BMW е изцяло фокусирана върху своята архитектура Neue Klasse, която ще бъде в основата на редица нови модели, включително следващото поколение iX3, което ще бъде представено на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, X5 ще бъде изграден върху изпитаната платформа CLAR.

Въпреки камуфлажа, се вижда, че предната част на автомобила, вдъхновена от Neue Klasse, ще разполага с двусекционни дневни светлини, тънки вертикални радиаторни решетки и елегантен панел около тях с интегрирани сензори за множество системи за подпомагане на водача. Задната част също ще бъде вдъхновена от iX3 и 3 Series.
Автомобилният производител потвърди, че всяко ново BMW ще използва информационно-развлекателната система Panoramic iDrive, за която съобщихме по-рано. Тя ще включва централен дисплей, допълнителен панорамен екран, който обхваща цялата ширина на арматурното табло, волан с традиционни бутони и гласово управление.
Освен това, X5 ще носи репутацията на най-технологично напредналия модел на BMW, докато изцяло новият X7 не се появи някъде през 2027-а. Това означава, че ще бъде оборудван с набор от системи за подпомагане на водача, включително функции за полуавтономно шофиране и най-новата технология за избягване на сблъсъци.