2 072

Отлагат ли се електромобилите в Европа: Шефът на BMW разкритикува политиката на ЕС и вече не вярва в забраната на ДВГ

  • bmw
  • двг
  • ес

Ципсе е уверен, че настоящите разпоредби на ЕС за емисиите на CO2 няма да останат в сила

Отлагат ли се електромобилите в Европа: Шефът на BMW разкритикува политиката на ЕС и вече не вярва в забраната на ДВГ - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Оливер Ципсе остро критикува забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., която не дава друга алтернатива освен 100% електрически автомобили. Главният изпълнителен директор на BMW открито заявява, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия, като унищожава всяка възможност за инвестиции.

Ципсе е уверен, че ще има промяна през 2028 годна и че настоящите разпоредби на ЕС за емисиите на CO2 няма да останат в сила. Според него, двигателят с вътрешно горене ще има по-дълъг живот, отколкото ЕС е обещал. BMW остава ангажирана с целта си да бъде CO2 неутрална до 2050 г., но Ципсе подчертава, че това може да бъде постигнато по-ефективно по други начини.

Е-горивата, водородът и енергийната мрежа

Ръководителят на BMW засегна и теми като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валиден инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не бива да забравя, че употребяваните автомобили с двигатели с вътрешно горене ще останат на пътя много след 2035 г.

BMW залага на електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Марката продължава да инвестира във водорода, аргументирайки се, че той би позволил освобождаване от зависимостта от Китай за доставките на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини. "Изключването на водорода от играта би било грешка", посочи той, припомняйки на Европа, че затварянето на вратата за мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от външни за Стария континент доставчици и производители.

Ципсе също така подчертава ангажимента към технологична неутралност, което очевидно се отнася и за водорода като алтернатива на горивото или за CO2 неутралните горива. Също така е погрешно да се фокусираме само върху това, което излиза от отработените газове. Според Ципсе е много по-важно да се вземе предвид целият жизнен цикъл на автомобила на бъдещето.

Главният изпълнителен директор на BMW завърши размишленията си, отбелязвайки, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб, и особено на германския частен пазар, където липсват достъпни модели. Според Ципсе, "не можеш просто да зададеш регулаторна цел и да вярваш, че ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че с настоящата електрическа мрежа може да бъде електрифицирана само половината от автомобилния парк, а пълният електрически преход ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 19 гласа.

Свързани новини