Porsche преразглежда стратегията си за бъдещото развитие на своите модели. Главният изпълнителен директор на компанията, Оливър Блум, обяви, че на фона на световния спад в продажбите и печалбите, Porsche ще се откаже от пълната си електрификация. Вместо това ще се ускори разработката на нови модели с традиционни бензинови и хибридни задвижващи агрегати. Това решение беше обявено по време на представянето на финансовите резултати на компанията за първата половина на 2025 г.
Преди това Porsche планираше постепенно да спре производството на бензиновите версии на 718 Boxster, 718 Cayman и Macan, заменяйки ги изцяло с електрически модели. Рязкото забавяне на растежа на пазара на електрически автомобили, особено в САЩ и Китай, принуди компанията да преосмисли своя курс.
„Продължаваме да се сблъскваме със сериозни предизвикателства по целия свят“, призна Блум. През първата половина на 2025 г. продажбите са намалели с 6%, а оперативната печалба е спаднала с цели 67%. „Това не е краткосрочна буря. Светът се променя фундаментално, но по съвсем различен начин, отколкото очаквахме преди няколко години“, добави той.
Въпреки проблемите, електрическите автомобили на Porsche не могат да се нарекат пълен провал. Доскоро Taycan показваше добри резултати, а новият Macan Electric остава най-популярният модел на марката. Делът на Porsche в сегмента на електрическите автомобили е по-голям от този на някои конкуренти. Въпреки това общото забавяне на търсенето на електрически автомобили, особено на американския пазар, показва, че очакванията за размера на този сегмент са били прекалено оптимистични.
В отговор на това, ръководството на компанията реши да не се отказва от електрификацията, а да приложи по-гъвкав подход. Част от новия план е разработката на изцяло нов компактен кросоувър с бензинови и хибридни двигатели, който ще бъде алтернатива на Macan Electric. Според Блум този модел ще се появи до 2028 г. и ще се предлага на всички ключови пазари.
„Разработваме компактен SUV с двигатели с вътрешно горене и хибридни версии. Това ще бъде напълно нов модел в сегмента между Macan и Cayenne, който ще притежава типичното Porsche ДНК, но ще се различава от електрическия Macan. Ускоряваме значително темпото на развитие и до края на десетилетието той ще се появи на световния пазар“, подчерта ръководителят на компанията.
Външно този модел вече се е появил под формата на тестово муле, забелязано по пътищата в каросерията на Audi Q5. Това показва ранен етап на инженерните тестове. Интересното е, че Блум не уточни дали новият бензинов SUV ще запази името Macan или ще бъде пуснат на пазара под ново име.
Porsche работи и върху разширяването на гамата на Cayenne, като в бъдеще ще включи както електрически, така и бензинови версии. Друг амбициозен проект е флагманският електрически супер SUV на компанията, K1, който се очаква да дебютира в края на десетилетието. Сега обаче е възможно дори той да получи модификация с двигател с вътрешно горене.
Успоредно с това, електрическите 718 Boxster и Cayman, чието представяне първоначално беше планирано за 2025 г., се отлагат поне до 2027 г. Това е поредното доказателство, че Porsche преосмисля приоритетите си в светлината на новите реалности на световния автомобилен пазар.