Въпреки продължаващите финансови затруднения, Nissan успя да впечатли с новия си електромобил N7. Този средноразмерен електромобил, първоначално създаден за взискателните китайски потребители, сега е готов да се впусне в амбициозно международно пътешествие, което бележи повратна точка за японския автомобилен гигант.
В смела стъпка да се възползва от бързото развитие на N7, Nissan внимателно е начертал курса за своето глобално разширяване. В края на юни бе сключено важно споразумение, с което Nissan China Investment Co, пряк клон на японския гигант, обедини сили с дългогодишния си местен партньор Dongfeng Motor Group.
Двете компании ще си сътрудничат за изцяло ново предприятие, посветено на водещата роля на бързоразвиващия се пазар за износ на автомобили. В тази внушителна структура, която може да се похвали с регистриран капитал от 1 милиард юана, Nissan притежава 60% от акциите, а Dongfeng гордо допринася с останалата част.
Макар че Nissan все още поддържа дискретност по отношение на точните дестинации за износ, слуховете от авторитетни китайски медии, по-специално Xhby, рисуват ярка картина. Произведеният в Китай N7, заедно с непотвърдена група други електрифицирани модели, се очаква да започне своето пътуване в чужбина още през следващата година, като първоначалните дестинации са Югоизточна Азия и Близкия изток. ненаситния, нарастващ световен интерес към произведените в Китай електрически автомобили, Nissan има силен стимул да обмисли сериозно пускането на N7 на пазари с голям интерес като Европа и Австралия
Освен привличащия вниманието N7, слуховете се носят и за други потенциални електрифицирани кандидати, подготвени за износ. Пътят към глобално господство обаче рядко е без препятствия. Простото пренасяне на настоящия N7 през океаните, за съжаление, не е възможно. Nissan се сблъсква с интересно технологично препятствие: сложната софтуерна архитектура на N7 разчита в голяма степен на изкуствен интелект, разработен в Китай, което, за съжаление, създава регулаторни пречки в много международни юрисдикции.