854

Nissan ще пробва да продава евтиния си седан и извън Китай

  • nissan
  • n7
  • leaf
  • dongfeng

Европа също е сред избраните дестинации

Nissan ще пробва да продава евтиния си седан и извън Китай - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Въпреки продължаващите финансови затруднения, Nissan успя да впечатли с новия си електромобил N7. Този средноразмерен електромобил, първоначално създаден за взискателните китайски потребители, сега е готов да се впусне в амбициозно международно пътешествие, което бележи повратна точка за японския автомобилен гигант.

В смела стъпка да се възползва от бързото развитие на N7, Nissan внимателно е начертал курса за своето глобално разширяване. В края на юни бе сключено важно споразумение, с което Nissan China Investment Co, пряк клон на японския гигант, обедини сили с дългогодишния си местен партньор Dongfeng Motor Group.

Двете компании ще си сътрудничат за изцяло ново предприятие, посветено на водещата роля на бързоразвиващия се пазар за износ на автомобили. В тази внушителна структура, която може да се похвали с регистриран капитал от 1 милиард юана, Nissan притежава 60% от акциите, а Dongfeng гордо допринася с останалата част.

Макар че Nissan все още поддържа дискретност по отношение на точните дестинации за износ, слуховете от авторитетни китайски медии, по-специално Xhby, рисуват ярка картина. Произведеният в Китай N7, заедно с непотвърдена група други електрифицирани модели, се очаква да започне своето пътуване в чужбина още през следващата година, като първоначалните дестинации са Югоизточна Азия и Близкия изток. ненаситния, нарастващ световен интерес към произведените в Китай електрически автомобили, Nissan има силен стимул да обмисли сериозно пускането на N7 на пазари с голям интерес като Европа и Австралия

Освен привличащия вниманието N7, слуховете се носят и за други потенциални електрифицирани кандидати, подготвени за износ. Пътят към глобално господство обаче рядко е без препятствия. Простото пренасяне на настоящия N7 през океаните, за съжаление, не е възможно. Nissan се сблъсква с интересно технологично препятствие: сложната софтуерна архитектура на N7 разчита в голяма степен на изкуствен интелект, разработен в Китай, което, за съжаление, създава регулаторни пречки в много международни юрисдикции.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Защо Renault загуби 9.5 млрд. евро?
    Защо Renault загуби 9.5 млрд. евро?
    Френската автомобилна група Renault обяви, че ще отчете значителна загуба от 9.5 милиарда евро за първата половина на годината. Тази колосална сума не ...
    02.07.2025
    1 671
  • 495 конски сили: Nissan пусна най-мощния Patrol
    495 конски сили: Nissan пусна най-мощния Patrol
    Nissan представи най-мощния Patrol в историята. Следвайки американската Armada, високопроизводителната версия Nismo получи своя „близнак“ ...
    26.06.2025
    2 533
  • Подробно за новия Nissan Leaf
    Подробно за новия Nissan Leaf
    Преди десетилетие и половина Nissan Leaf се очерта като истински пионер на масовия пазар на електрически превозни средства. И все пак, втората му итер ...
    18.06.2025
    1 464
  • Nissan планира да намали дела си в Renault
    Nissan планира да намали дела си в Renault
    Автомобилният алианс между Nissan и Renault ще претърпи поредна реорганизация, след като ръководството на Nissan обяви намерението си да намали дела с ...
    16.06.2025
    1 161
  • Ето го най-новия Nissan Patrol Nismo
    Ето го най-новия Nissan Patrol Nismo
    Nissan се готви официално да представи обновената версия на всъдехода Patrol във версия Nismo, която вече предизвика широк резонанс в автомобилните ср ...
    09.06.2025
    2 037