Изключително важен момент за MAN Truck & Bus настъпи, след като компанията официално започна серийното производство на своите електрически камиони в завода си в Мюнхен. Това знаково събитие означава, че камионите с електрически и с двигатели с вътрешно горене вече се сглобяват едновременно в единна производствена линия, което е важна стъпка в прехода на индустрията за тежкотоварни превозни средства към електрификация.
Тази стратегическа промяна в дейността се подкрепя от значителен финансов ангажимент от страна на MAN, като приблизително един милиард евро са отпуснати за електрифициране на европейските производствени съоръжения през това десетилетие, значителна част от които са насочени към германските заводи. Михаел Кобригер подчерта, че това е силно изявление за индустриалната политика на Бавария, което активно оформя трансформацията на индустрията както в Нюрнберг, така и в Мюнхен. Максималният производствен капацитет на завода позволява производството на около 100 камиона дневно, независимо от задвижващата система, като за производството на всеки са необходими около осем часа. Този гъвкав подход с комбинирана линия предлага бърза реакция на променящите се пазарни изисквания, като позволява производството на автомобили точно според поръчката на клиентите.
Отличавайки се от процеса на сглобяване, електрическите модели сега са оборудвани с две батерии под кабината, заедно с други електрически компоненти, които образуват интегриран силов агрегат, в ярък контраст с мостовете, резервоарите и изпускателните системи, инсталирани в вариантите с двигатели с вътрешно горене.
Преди да започне серийното производство, MAN успешно произведе близо 200 електрически камиона от предсерийна версия. Тези превозни средства вече са навъртели около два милиона километра в реални условия на използване от клиенти по европейските пътища, демонстрирайки впечатляваща ефективност със средна консумация от 97 kWh на 100 километра при някои ежедневни пътувания с дължина до 850 километра. Пазарната реакция е положителна, като вече са постъпили около 700 поръчки за новите електрически камиони.
Тези електрически камиони се захранват от модулни NMC батерии, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Тези конфигурации предлагат комбинирана брутна мощност от 534 kWh, което позволява пробег до 500 километра с едно зареждане. За по-продължителна експлоатация, опционален седми батериен модул може да увеличи пробега до 740 километра.