BMW, чрез официалното си подразделение Classic, публикува историята на уникален автомобил - моделът 5-Series E39, който принадлежи на жителя на Финландия Юхи Бекманд. Този седан, произведен на 10 юни 1996 година, все още е в ръцете на първия собственик и има впечатляващ пробег от 940 503 километра. Въпреки тази цифра, колата не само е запазила оригиналния си двигател, скоростна кутия и повечето елементи от интериора, но и впечатлява със състоянието на каросерията, която е запазила до голяма степен фабричното боядисване. Според представители на BMW, през целия ѝ експлоатационен живот са сменяни само консумативи, т.е. компоненти, подлежащи на планова поддръжка.

Като се има предвид, че автомобилът е бил експлоатиран във Финландия - страна със суров климат и резки зимни температури - техническото му състояние придобива още по-голямо значение. Известно е, че двигателят е стартиран многократно при температура от -37 °C, а на една от публикуваните снимки термометърът показва -34.5°C. Въпреки тези условия, автомобилът демонстрира изключителна надеждност, което свидетелства както за качеството на сглобяване, така и за старателността на грижите от страна на собственика.

Това е ранна модификация на BMW 523i E39, оборудвана с 2.5-литров редови шестцилиндров бензинов двигател от серията M52. Този агрегат развива 170 конски сили и 245 Нм въртящ момент, работейки в тандем с 5-степенна ръчна скоростна кутия, която предава сцеплението на задния мост. Тази конфигурация по време на пускането на пазара се смята за златната среда между динамика и комфорт в класа на бизнес седаните.

Пресслужбата на BMW отбелязва, че цифрата от почти милион километра за 29 години експлоатация съответства на приблизително 35 хиляди километра годишно. Това може да показва редовни дълги пътувания, които, съчетани с квалифицирана поддръжка в официални сервизи, са позволили на автомобила да избегне сериозни технически проблеми. Към това се добавя и факторът, че през онези години BMW все още се придържаше към високите стандарти за сглобяване, характерни за продуктите от 90-те години на миналия век, които днес са признати за пример за надеждност.

Снимките, придружаващи публикацията на BMW Classic, са направени по различно време, но показват автомобила в постоянно добро външно състояние. Забележително е, че авторът на снимките избягва близки планове, което може би е съзнателно решение - но като цяло визуално не са регистрирани следи от сериозно износване. Представители на марката съобщават още, че историята на Юха Бекманд и неговия автомобил не свършва дотук: той продължава да използва своето BMW ежедневно, а през годината компанията планира да публикува повече подробности за тази изключителна "петица".

Така този случай се превръща не само в пример за личната отдаденост на един собственик към колата му, но и в потвърждение, че издръжливостта, техническата надеждност и качеството на автомобилите наистина могат да бъдат резултат както от фабрично инженерство, така и от отговорно отношение към колата. Историята на BMW-то 523i на Юха Бекманд е своеобразно живо доказателство, че дори в ерата на дигитализацията и електрическите автомобили, класическите бензинови седани от 90-те години остават актуални примери за това какви трябва да бъдат истинските автомобили.
Свързани новини
-
Това BMW Е36 бе продадено за колосална сумаВ САЩ, на търга Cars and Bids, беше продадено необичайна "тройка" на BMW от 1995 госина. За колата с пробег от 164 000 километра беше платен ...12.12.20242 261
-
Тествахме най-мощното, но и най-тежкото BMW M5 в историята. Вижте и колко струва у насМюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Докато всички се съсредоточавахме върху това какво колосално грозно нещо е XM, то тази ...03.11.202429 257
-
Продава се фалшивото BMW на рок звездаВъв Великобритания Ionic Auctioneers изложи реплика на известното BMW 3.0 CSL от 1973 година. Въпреки че не е автентична, колата се очаква да достигне ...13.05.20242 356