988

BMW се вслуша във феновете си и ще удължи производството на Z4

  • bmw
  • z4
  • производство
  • механична трансмисия

По план роудстърът трябваше да слезе от поточните линии през следващата година

BMW се вслуша във феновете си и ще удължи производството на Z4 - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Роудстърът BMW Z4 изглежда ще получи неочаквано спасителен пояс, тъй като според нови слухове производството му ще бъде удължено до май 2026 година, специално за автомобилите на американския пазар. Последното удължаване на живота на модела надхвърля по-ранните съобщения, които посочваха прекратяване през март 2026 година и първоначална крайна дата октомври тази година.

Според BMW Blog, който се позовава на доверен източник от форумите на Bimmerpost, производството на Z4 M40i - единствената модификация, предлагана с механична скоростна кутия - е получило допълнителни два месеца. Въпреки че не е предоставена официална причина за удължаването, наблюдателите в бранша посочват един важен фактор: възраждането на продажбите на ръчни трансмисии.

Продажбите на Z4 отбелязаха забележителен скок от 13,1% през 2024 година, след като BMW най-накрая въведе опцията за ръчна трансмисия в Съединените щати. Говорител на BMW потвърди пред Motor1 по-рано тази година, че именно механичната трансмисия „абсолютно“ е допринесла за този ръст на продажбите, като реакцията е била „чудесно ентусиазирана“. Всъщност 65% от всички Z4, продадени в САЩ през 2024 година, са модели с ръчна скоростна кутия. Този рязък ръст на търсенето вероятно е накарал BMW да разшири предлагането на Z4, особено като се има предвид, че се очаква ръчните трансмисии да бъдат изцяло изведени от гамата на компанията до 2030 година.

Същият източник на Bimmerpost твърди също, че май 2026 година е прогнозираната крайна дата за производството на Toyota Supra. Това е логично, тъй като Z4 и Supra споделят една и съща платформа и се произвеждат на една и съща монтажна линия от Magna Steyr в Грац, Австрия. Toyota вече потвърди, че ще има заместник на отиващата си Supra, с което сигнализира за своя постоянен ангажимент към сегмента на спортните автомобили.

BMW обаче не е дала подобно обещание за наследника на Z4. Като се има предвид по-широката тенденция в индустрията за намаляване на продажбите на спортни автомобили и кабриолети, няма да е изненадващо, ако BMW реши да прекрати изцяло производството на Z4 след това поколение, поне в сегашната му форма.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Свързани новини