Автомобилите BMW, базирани на платформата Neue Klasse , ще бъдат оборудвани с усъвършенствана система за подпомагане на водача, която според компанията работи в симбиоза с водача: асистентите на автомобила не се борят с човека, нито го разсейват, а се адаптират, за да направят шофирането по-безопасно и по-малко стресиращо. В основата на системата iX3 е изчислителна платформа, която BMW нарича „супермозък“. Тя работи на чип Qualcomm Snapdragon Ride.
Редица сензори са отговорни за наблюдението на водача и могат да определят посоката на погледа му. Ако при някои съвременни BMW-та в режим „автопилот“ водачът може да погледне в страничното огледало за обратно виждане, така че колата да започне да сменя лентите си, то системата на iX3 отива още една крачка напред – електрическият автомобил включва мигача предварително, ако водачът поеме волана и започне да сменя лентите или да завива.
„И накрая, ето първото BMW, предназначено да разсее най-често срещаното погрешно схващане за шофьорите на BMW: Те никога не подават сигнал преди да сменят лентата“, пише Стивънс.
BMW iX3 ще бъде първият модел на архитектурата Neue Klasse, разработен за изцяло електрически автомобили. Производството на кросоувъра ще започне в Унгария в края на годината. Електромобилът ще може да изминава до 800 км с едно зареждане (според цикъла WLTP). Друга характеристика на модела ще бъде панорамният екран Panoramic iDrive по цялата ширина на предното стъкло.