Лично шефът на Great Wall намекна за предстоящ фалит на китайския автомобилен гигант. В интервю за информационна агенция Sina, Вей Джиенджун заяви, че безопасността на китайската автомобилна индустрия е под сериозна заплаха.
Председателят на GWM подчерта, че „Evergrande вече се е появил и в автомобилната индустрия, просто все още не е експлодирал“. Въпреки че BYD не беше посочена директно, паралелите са очевидни, тъй като Evergrande някога беше най-големият предприемач в недвижими имоти в Китай, който фалира през 2021 година.
Вей Джианджун намеква за финансовите проблеми на конкурентите си с основание: той призна, че Great Wall е готова да отпусне пари за цялостен одит на всички автомобилни производители. Шефът на GWM вярва, че години упорит труд и правителствена подкрепа за китайската автомобилна индустрия не бива да бъдат пропилени. Има причини за безпокойство: BYD има най-големия обем на дълга сред китайските компании (585 милиарда юана или 81 милиарда долара) към края на 2024 година.
Вей Джианджун смята, че е нерентабилно да се произвеждат „чисто“ електрически превозни средства и като цяло такъв транспорт не образува затворен бизнес цикъл. Всички все още продават на загуба, но това не може да продължава и енергийните субсидии, които не допринасят за здравословното развитие на индустрията, трябва да бъдат премахнати. Според топ мениджъра, електрическите превозни средства няма да заменят транспорта, използващ други енергийни източници.
Скептицизмът на Great Wall относно „чистите“ електрически автомобили е добре известен, а автомобилният гигант инвестира в двигатели с вътрешно горене с голям обем и дори наскоро представи нов бензинов V8 агрегат. Вей Джианджун вижда бъдещето на индустрията в хибридните силови трактове, в които основната роля остава двигателят с вътрешно горене.