Официално е потвърдено: не се планира сливане между автомобилните компании Stellantis и Renault. Временният изпълнителен директор на Stellantis Джон Елкан категорично отрече слуховете за евентуално сливане, като подчерта в коментар пред Financial Times, че в момента не се водят подобни разговори. Това изявление сложи край на спекулациите, които активно се разпространяваха през пролетта и се основаваха на вътрешна информация за евентуалното участие на френското правителство в насърчаването на подобна инициатива. Известно е, че държавата е основният акционер на Renault и едновременно с това има дял в Stellantis чрез държавни банки, което подхрани спекулациите за потенциален съюз.
Както отбелязва Ройтерс , Елкан подчерта, че Stellantis е фокусирана върху прилагането на собствената си дългосрочна стратегия, която включва независимо развитие на компанията, без сливане с Renault или друг производител. Тази позиция изглежда съвсем логична предвид финансовите предизвикателства, които Stellantis изпитва в момента: наскоро концернът понижи прогнозите си за печалба и обяви необходимостта от по-големи разходи от планираните по-рано, за да запази позициите си на американския пазар. В резултат на това пазарната стойност на компанията спадна значително - акциите потънаха с 55%, а общата капитализация намаля с 47 милиарда евро. Това е най-лошият резултат сред всички европейски автомобилни производители до момента.
Що се отнася до Renault, компанията продължава да се фокусира върху преструктурирането на отношенията си с японския партньор Nissan. Като част от споразуменията, които влязоха в сила тази пролет, двете страни намалиха кръстосаното си акционерно участие от 15% на 10%, като същевременно запазиха стратегическия паритет. Тази стъпка е предназначена да намали взаимозависимостта и да позволи на всяка страна да взема стратегически решения по-гъвкаво. Освен това, Nissan обяви ангажименти за инвестиции в подразделението за електрически превозни средства на Renault, което показва постепенен преход към автономно шофиране в ключови области.
В същото време Renault придоби пълен контрол над индийското съвместно предприятие RNAIPL (Renault Nissan Automotive India Pvt Ltd), като изкупи 51% от акциите от Nissan. По този начин френският производител получава възможността самостоятелно да контролира дейността на компанията на един от най-големите и перспективни автомобилни пазари в света, което му дава допълнителни възможности за развитие в Азия.
На фона на тези събития, официалното отричане на слуховете за сливането на Stellantis и Renault изглежда напълно оправдано, защото и двата концерна, въпреки трудната ситуация на световния пазар, се стремят да действат самостоятелно, разчитайки на собствените си ресурси и стратегии. По този начин идеята за глобален съюз между двата гиганта в момента не се подкрепя нито на управленско ниво, нито на ниво френска политика.