3 043

Renault 4 получи офроуд версия с 4х4

  • renault
  • renault 4
Renault 4 получи офроуд версия с 4х4 - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

След три десетилетия затишие емблематичното Renault 4 се появи отново в края на 2024 година, като замени бензиновите си корени с електрическо сърце и се превърна в компактен кросоувър. Това електрическо превъплъщение на любимия „ Quatrelle“ сега възкресява друг познат псевдоним: Savane. Това обаче не е просто съживяване на емблемата; за разлика от серийния си събрат с предно задвижване, тази нова концепция смело изследва възможностите за движение по всякакви терени с добавянето на монтиран отзад електрически двигател, което на практика създава машина със задвижване на всички колела.

Освен очевидната конфигурация с два двигателя, концепцията Renault 4 Savane 4x4 има отличителна визуална идентичност, облечена в свеж зелен нюанс. За да подчертаят още повече приключенския му дух, инженерите на Renault са го дарили с повдигнато окачване, което увеличава пътния просвет с 15 мм. Макар да не е напълно подходящ за офроуд, тази повишена стойка подсказва за по-голямо желание за излизане извън асфалтовите настилки в сравнение със стандартния модел. Запазени са 18-цоловите джанти, макар и с нов, по-здрав дизайн, сега обути в гуми Goodyear UltraGrip Performance+ с профил 225/55.

За да се повиши стабилността и присъствието, предната и задната следа също са разширени с 10 мм. Макар че официалните данни за мощността на тази конфигурация с два двигателя остават в тайна, може да се предположи, че концепцията Savane е значително по-мощна от единичния предно разположен двигател със 110 kW (148 к.с.) и въртящ момент 245 Nm на стандартния модел. Следователно очаквайте значително по-бърз спринт до 100 км/ч в сравнение с времето на обикновеното Renault 4 от 8,2 секунди.

Капацитетът на батерията остава загадка, въпреки че според спекулациите в нея може да се помещава по-големият 52-киловатчасов пакет, предлагащ пробег по WLTP от 400 км в стандартния модел, а не базовият 40-киловатчасов агрегат. В основата на тази авантюристична концепция, както и на нейния сериен аналог, е архитектурата AmpR Small - универсална платформа, която се използва от семейството на малките електрически автомобили на Renault, включително предстоящото електрическо Twingo и по-големия Renault 5, както и новата Micra на Nissan и A290 на Alpine - всички те понастоящем само с предно предаване.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.

Свързани новини

  • Няма да има сливане между Renault и Stellantis
    Няма да има сливане между Renault и Stellantis
    Официално е потвърдено: не се планира сливане между автомобилните компании Stellantis и Renault. Временният изпълнителен директор на Stellantis Джон Е ...
    21.05.2025
    1 069
  • Renault показа обновения Austral
    Renault показа обновения Austral
    Френският автомобилен производител Renault официално представи актуализирана версия на популярния си хибриден кросоувър Austral, който се превърна в е ...
    20.05.2025
    3 710